אור קליין
אור קלייןצילום: דובר צה"ל

שלום, קוראים לי אור קליין, בן 21 מנצרת עילית. התגייסתי באוקטובר 2015 לקורס החובלים אותו אני מסיים ומשובץ כסגן קצין נשק באח״י כידון.

לפני הגיוס ידעתי שאני רוצה לשרת בתפקיד קרבי ולפקד על אנשים. לאחר מעבר יום סיירות, מיונים וגיבוש התקבלתי לקורס חובלים למגמת שייט. הקורס והתפקיד משלבים בצורה מדהימה את התפקיד הקרבי שכה רציתי יחד עם קצונה ופיקוד על אנשים כך שהקורס הוא בדיוק מה שייחלתי לו.

הקורס מורכב מחמישה שלבים, המעמידים אותך באתגרים פיזיים, מנטליים ושכליים במטרה להכשיר אותך בצורה הפיקודית והמקצועית הטובה ביותר לתפקיד ולשירות בכלי השייט של חיל הים.

באופן אישי, החוויות המשמעותיות שלי בקורס היו ההיכרות עם בני המחזור שלי, ההתמודדויות עם קשיים, עליות ומורדות וההבנה כי לצד הצלחות ישנן גם הרבה כישלונות והם כולם חלק מהחיים ומהתפקיד.
אחת התקופות היותר משמעותיות עבורי הייתה השלב האחרון, שלב ייעודי, שבו אתה מתמקצע ברמה הגבוהה ביותר לתפקיד הראשון שלך בספינה. זכורה לי הפעם הראשונה בה אתה מקבל בשלב הזה אחריות גדולה מאוד על האנשים ועל חייהם ועל כלי השייט עליו אתה משרת- תחושה שלא ניתנת לתיאור.

דבר משמעותי נוסף, הוא העיצוב שלי בתור בנאדם ובתור מפקד. הקורס מלמד אותך המון להתמודד עם אינספור קשיים ומעמיד אותך בסיטואציות מורכבות בהן אתה מגלה את עצמך ואת הכישורים שלך מחדש ומעצים אותם במטרה להפוך למפקד טוב יותר, מוכשר יותר וחזק יותר. כל זאת הודות למפקדים השונים שלי בקורס לאורך השלבים שעמלו קשה מאוד על מנת להוציא מאיתנו את המקסימום והשקיעו מאמצים אינסופיים בפיתוח שלנו. המפקדים היוו ללא ספק עמוד תווך משמעותי לאורך ההכשרה.

בתום כשנתיים וחצי של הכשרה אני נרגש לסיים את המסלול ולהתחיל את התפקיד האמיתי בכלי השייט בים ובפיקוד ועבודה עם אנשים, להשפיע עליהם ולהוביל אותם קדימה. כל זאת לצד הפעילויות המבצעיות והמשימות הרבות שהחיל מתמודד עימן.

בנימה אישית יותר, אני ממליץ בחום לכל מי שמחפש שירות קרבי מאתגר באמת, פיקוד ועבודה עם אנשים, מקצועיות, חשיבה וסיפוק אינסופי, להתגייס לקורס החובלים ולהצטרף לזרוע הים.