מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

לאחר מאמצים עילאיים של ח"כ יואב קיש (הליכוד) ואחרים, שנמשכו יותר משנתיים, הצביעה הכנסת בקריאה הראשונה בעד הצעת חוק לביטול חזקת הגיל הרך. ואולם, תרגיל של הח"כיות הפמיניסטיות עלול לבטל את ההישג הזה.

על פי הסכם קואליציוני בין הח"כים הדורשים שוויון בגירושים לבין הח"כיות האנטי-גבריות (“פמיניסטיות”), החוק נוסח בצורה שמכילה שני נוסחים בו זמנית – האחת של ח"כ קיש והשני של הפמיניסטיות. בגירסתן של הח"כיות האנטי-גבריות, ילד שהוא בגדר "פעוט" ישהה אצל אמו רוב הזמן.

בנוסף, בנוסח "הפמיניסטי" תינתן עדיפות להורה שטיפל בילד יותר לפני הגירושים. בנוסח של ח"כ קיש ואחרים, תילקח בחשבון "יכולתו של כל אחד מההורים לדאוג למכלול צרכיו של הקטין".

ח"כ קיש התכוון, ככל הידוע, להסתפק בהעברת החוק בנוסח דו-משמעי זה בקריאה ראשונה, ולא לקדמו עוד בכנסת הנוכחית. הוא מתכנן להחיל עליו את דין הרציפות ולנסות להעבירו בקריאה שניה ושלישית בכנסת הבאה.

ואולם, הפמיניסטיות הפעילו את הלשכה המשפטית של הכנסת כדי למנוע מח"כ קיש והח"כים האחרים התומכים בשינוי החוק גם את ההישג הזה. על פי דיווח בערוץ 10, הלשכה קבעה כי לחוק עלויות תקציביות משמעותיות ולכן עליו לעבור ברוב של 50 ח"כים ולא רק 33, כפי שתמכו בו עד כה.

כעת נותר לראות כיצד יתמודד ח"כ קיש עם מהמורה זו.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.