מסרב לפשרות. סגן השר יעקב ליצמן
מסרב לפשרות. סגן השר יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

משבר הגיוס מדרדר לבחירות? בביטאונים 'המודיע' ו'המבשר' המייצגים את עמדת אגודת ישראל החסידית נמתחת הבוקר (חמישי) ביקורת על המתווה המתגבש לחוק הגיוס החדש.

שבני העיתונים, הכפופים למרות מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", נטען כי המתווה אינו עומד בקנה אחד עם עמדת מועצת גדולי התורה.

ב'המודיע', המייצג בעיקר את חסידות גור ואת סגן השר יעקב ליצמן, צוטט סגן שר הבריאות כאומר כי "לצערנו לא הוגשה הצעה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמד בני הישיבות" והובהר כי הצעה כזו כלל לא תוגש להכרעת מועצת גדולי התורה.

"על רקע הדיווחים כביכול הגיש הליכוד לנציגי יהדות התורה וש"ס נוסח חדש לתיקון חוק הגיוס, הבהיר אמש סגן שר הבריאות כי לצערנו אין חדש בהצעות הקיימות על הפרק וכי אין כל הצעה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמדם של בני הישיבות בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה", נכתב.

בעיתון 'המבשר' אף נטען כי דרישת ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון לפיה יש לקדם מתווה שיהיה מוסכם על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מעלה את החשש שהוא יתקשה לעמוד בדרישות הנציגים החרדים המבקשים להסדיר באופן ראוי ובטוח את מעמד בני הישיבות.

"מה גם, שייתכן שלאחר שהחוק יאושר בקריאה שניה ושלישית, שר הביטחון ליברמן יפרוש מהקואליציה, דבר המעמיד בצל את כל הסדר מעמד בני הישיבות ועל כן ראש ממשלה מבקש הבטחה שהשר ליברמן לא יפרוש במהלך הקדנציה".

עוד קבלו על כך שהמתווה כלל לא הוגש לעיונה של הסיעה. "ספקות וחששות אלו מקבלים ביטוי נוסף בעובדה הפשוטה שלפי שעה המתווה עצמו עדיין לא הוצג לעיני נציגי יהדות התורה. עובדה זו מעלה סימני שאלה רבים אודותיו האם מתווה זה יכול לעלות בקנה אחד עם עמדת מועצת גדולי התורה".