אראל סג"ל
אראל סג"לצילום: יואב סטולר

למגיש א' נתוני האזנה כפולים משל הכוכב הוותיק ביותר בתחנה, ופי שבעה משועלים ותיקים אחרים שמגישים תוכניות מקבילות. בכל ערוץ תקשורת אחר א' היה מקבל טפיחה על השכם מהמנהל, ואולי אפילו עוד כמה תמריצים כלכליים ואחרים כדי לגרום לו לרצות להישאר ולהגדיל את אחוזי ההאזנה לערוץ.

אבל בגלי צה"ל, מסתבר, הלוגיקה עובדת אחרת. נתוני ההאזנה הלא פחות ממדהימים שהשיגה תוכניתו היומית של אראל סג"ל, הלוא הוא מיודענו א', לא סייעו לשדרן הפופולרי בכהוא זה. בשבוע שעבר נודע כי הוא עוזב את התחנה הצבאית, לטובת הצעה כנראה טובה הרבה יותר שקיבל ברדיו 103. אפשר רק לשער שהתנאים הכלכליים, אבל גם החופש המקצועי שניתן לו בגל"צ, היו מוגבלים מאוד ולא בדיוק כאלה שמתמרצים אותו להישאר.

אבל פרט לסימני השאלה שמופנים לראשי התחנה, יש גם חשבון נפש שאולי צריך לעשות המחנה הדתי פנימה: כניסתו של סג"ל למשבצת כל כך משמעותית בגל"צ הייתה סיבה למסיבה לשותפי החזון האורבכי "הטובים לתקשורת". אבל מתברר שגם בעידן פחות מוטה פוליטית של התחנה נמתחה מעל הכיפה של סג"ל תקרת זכוכית שהפריעה לו להמשיך שם. החיבור בין החזון למציאות צריך כנראה למצוא לעצמו עדיין ערוץ משלו.