דביר עמיאור
דביר עמיאורצילום: אלירן אהרון

תנועת הנוער אריאל פתחה את הסניף הראשון שלה במגזר החרדי ביישוב הר שמואל הסמוך לירושלים.

סניף הבנות הפועל בשכונה חרדית ומיועדת לחניכות בנות המקום, קיבל את ברכת הדיין הרב שלמה כהן שליט"א, רב בית הכנסת 'אהבת ישראל' ורב הקהילה.

פתיחת הסניף באה כחלק מחזונו של המזכ"ל החדש, דביר עמיאור המבקש לפתוח את התנועה לקהלים חדשים מהציבור החרדי והמסורתי, זאת מבלי להוריד דגלים, תוך שמירה על הרף הרוחני והצביון התנועתי.

בתקופה האחרונה התנועה משקיעה משאבים בפניה לקהלים שונים ובימים אלו נמצאת בשיח ודברים עם קהילות ורבנים שונים בציבור החרדי לגווניו השונים על פתיחת סניפים הפונים ומתאימים לציבור החרדי.

הרב שלמה כהן, רב הקהילה אמר, "אנחנו מאוד שמחים לקבל את תנועת הנוער אריאל לשכונה שלנו. מאוד חשוב לנו שהילדים שלנו יהיו עסוקים בדברים חשובים וקדושים בשעות אחר הצהריים, שעות הפנאי. אנחנו מאוד שמחים שהתנועה שיתפה פעולה ומצא שיח משותף לצרכים שלנו. אנו מודים לתנועה על ההשקעה הגדולה במשאבים שלה".

"מה שמתאים את תנועת אריאל לקהילתנו היא המעטפת התורנית – רוחנית ששי בתנועה ההולמת את הערכים שלנו ובראש ובראשונה בהיות הפעילות נפרדת לחלוטין. כאמור כמו שבבית כנסת יש סגנונות שונים ואנשים שונים, כך בשכונה ובבית כנסת שלנו יש אנשים שונים ולמי שמתאים הסניף זה דבר מבורך וחשוב. כאמור ישנה השגחה רוחנית מטעם הקהילה על הנעשה והנלמד בסניף", הוסיף הרב כהן.

מזכ"ל אריאל, דביר עמיאור סיפר כי "מדובר בצעד היסטורי בתולדותיו של העם היהודי. בו ילדים מרקעים שונים יפעלו, יתחנכו וייהנו תחת תנועה אחת הקוראת בשם ה' ומציבה כתנאי ייסוד, מוצק ובלתי ניתן לשינוי את הנאמנות לתורה. אחדות זו היא שתזכה אותנו במהרה לבניין אריאל".

בתנועה, שוקדים בימים כחלק מהערכות לפתיחת סניף הבנים בשכונת הר שמואל, לאיתור מדריכים וקומונרים המתאימים לאוכלוסיית המקום. צוותי ההדרכה יעברו הכשרה וליווי צמוד מטעם הנהלת התנועה.