בנט מסכם מסע מדיני

שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין לאתר 'פוליטיקו' לסיכום ביקורו השבוע בארה"ב והתייחס באופן נרחב למצב הפוליטי בישראל ולחקירות שנקשרו בשמו של ראש הממשלה.

"ראש הממשלה נתון בחקירות רבות, וזו בהחלט לא תקופה נעימה בישראל. אני לא יודע מה יקרה בעתיד, כי הכל נחקר עכשיו. אני לא חושב שאפשר לדרוש מנתניהו לעצור הכל עכשיו רק בגלל שהוא נחקר. זה יהיה צעד מאוד לא דמוקרטי", אמר בנט.

הוא נשאל כיצד ינהג אם יוגש כתב אישום באחת הפרשות. "אם יהיה אישום אני מניח שנלך לבחירות. את ההחלטה הסופית, מנקודת המבט שלי, אקבל רק כשאדע אם בכלל הוא מואשם, מה החומרה ואיך זה עלול להשפיע על האזרחים".

הוא אמר כי לא מדובר במה שהגדירה המראיינת, סוזן גלזר, 'ציד מכשפות', אך הוסיף שניכרת מוטיבציה מצד המשטרה בחקירות ראש הממשלה. "אני תומך במשטרה ובחוקרים שלנו, אבל אני חייב לומר שיש כמות אדירה של אנרגיה שהושקעה בחקירות האלה, כמעט חסרות תקדים. אז אני לא אומר שיש ציד מכשפות, אבל אפשר לראות שיש הרבה אנרגיה אצל החוקרים. זה לא אומר שהוא אשם".

לדידו, החקירות אינן משפיעות על תפקודו של ראש הממשלה. "עד כמה שאני רואה - ואני רואה את ראש הממשלה פעמים רבות בשבוע הן בממשלה והן בקבינט - הוא מתפקד היטב. זה די מדהים, כי דווקא תחת כל הלחץ הוא משדר שקט פנימי".

"אני לא רואה שום מניע זר חודר לדיונים מקצועיים באף תחום", סיכם בנט.

ומה יקרה אם יהיו בחירות? "אני חושב שזו תהיה טעות. יש לנו ממשלה שפועלת כבר כשנתיים ושמונה חודשים - קצת יותר ממחצית התקופה כולה. אנחנו צריכים יציבות".

בנט נשאל האם הוא שואף לראשות הממשלה וענה, "אחרי עידן נתניהו אני מתכוון להיות ראש ממשלת ישראל. יש לי הרבה עבודה לעשות, כי מסיבות רבות, יהיה קשה מאוד להגיע לכך מהמיקום הנוכחי שלי".

הוא ציין עם זאת, "אני לא מתכוון להיות יריבו של נתניהו. אני חושב שהוא עושה עבודה טובה. היו לנו חילוקי דעות, אבל כראש ממשלה הוא עושה עבודה מצויינת ואני עומד מאחוריו".

שר החינוך נשאל גם האם אל ועידת אייפא"ק של השנה הבאה יגיע נתניהו כראש הממשלה. "אני מקווה מאוד, וזה נשמע מוזר כי אנחנו יריבים פוליטיים. אני חושב על טובת ישראל, ולא הייתי רוצה לראות את נתניהו נופל בגלל חקירה".