שחקני באר שבע חוגגים. בדרך לאליפות שלישית?
שחקני באר שבע חוגגים. בדרך לאליפות שלישית?צילום: פלאש 90

האלופה עדיין כאן. מאז ששיטת המשחקים בליגת העל שבכדורגל שונתה למשחקי פלייאוף, מי שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון היא זו שגם הוכתרה כאלופה בסיום העונה.

לאור העובדה הזו, נראה כי הפועל באר שבע בדרך לאליפות שלישית ברציפות, למרות כל מה שעבר עליה העונה.

מעונה שהתחילה עם פרשת הסמים של בלמה שיר צדק וההדחה השניה ברציפות בפלייאוף ליגת האלופות, המשיכה עם פציעות שונות ומשונות וכאלה שעדיין נמשכות, וכמובן גם העייפות ותחושת שובע של שחקנים רבים, נראה היה כי תהיה אלופה חדשה לאחר שנתיים אדומות.

אל רשימת הפצועים הארוכה, בה ישנו גם הקפטן אליניב ברדה שמאז שנפצע באימון בליבו עדיין לא שב לשחק כדורגל, הצטרף הערב (מוצאי שבת) גם הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור שרק בשבוע שעבר חזר מפציעה ארוכה. הפורטוגלי נחת שוב לא טוב על רגלו ונראה כי קרע את הרצועה הצולבת שנית ובכך סיים את העונה.

והיה גם כדורגל, גם אם לא מרשים - לפחות כזה תכליתי. האדומים מבירת הנגב אירחו את בני סכנין שאוהדים רבים שלה התבטאו ברשתות החברתיות לוותר על המשחק ורק שלא לעזור לבית"ר ירושלים ומכבי ת"א במאבק האליפות.

גם אם שחקניה לא מכרו את המשחק, אפשר היה לצפות מסכנין לקצת יותר מאמץ להפתיע את האלופה באצטדיונה הביתי. שני שערים ממצבים נייחים בדקות ה-13 ו-59 הביאו את באר שבע למקום הראשון בתום העונה הסדירה של ליגת העל שבכדורגל, על אף שיריבותיה ישחקו מחר ומחרתיים.

בכך מאריכה הפועל באר שבע את רצף המשחקים הביתיים ללא הפסד במסגרת הליגה כשזה עומד כעת על 47 משחקים - 36 ניצחונות ו-11 תוצאות תיקו, והוא הרצף הפעיל הטוב ביותר באירופה בעקבות הפסדה של ורדאר סקופיה המקדונית בתחילת השבוע אחרי 67 משחקים.

באר שבע אמנם מסיימת את העונה הסדירה עם פחות נקודות מאשר בשתי עונות האליפות האחרונות, 57 לעומת 59 ו-64, אבל מה זה משנה? העובדה כי מי שמסיימת את העונה הסדירה במקום הראשון היא זו שגם תיקח את האליפות מספיקה לה. אחרי עונה כמו שעוברת עליה, אליפות הפעם כבר תהיה הישג מרשים לכל הדעות.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-26 בליגת העל שבכדורגל נפרדו מכבי חיפה והפועל אשקלון בתיקו 0:0 משמים וחלש. חיפה רחוקה מרחק 8 נקודות מירידת ליגה ומסיימת משחק חוץ נוסף ללא ניצחון.