ח"כ גפני בכניסתו ללשכת ראש הממשלה, הערב
ח"כ גפני בכניסתו ללשכת ראש הממשלה, הערבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעט לאחר חצות (מוצ"ש) הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות.

נתניהו פנה לראשי המפלגות החרדיות ודרש מהן קודם כל לסכם ביניהן את הנוסח המוסכם מבחינתן של חוק הגיוס, ואז יפעל כדי להביא להסכמת מפלגות כולנו וישראל ביתנו.

בפגישה הובהר כי צריכים להתקיים שלושה תנאים כדי להביא לפתרון המשבר סביב חוק הגיוס: גיבוש טיוטת חוק שתהיה מוסכמת על היועמ״ש ועל כל המפלגות החרדיות, הסכמה של מפלגת כולנו לתמוך בחוק עד לחקיקתו הסופית והתחייבות שהמהלך ישאיר בקואליציה את כל המפלגות השותפות לה.

לפי שעה עדיין אין התקדמות והסכמות בין הצדדים. בשל כך הנוסח המוסכם של חוק הגיוס שהגיש יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

נזכיר כי מלשכתו של נתניהו נמסר לפני הפגישה ש"ההעדפה של ראש הממשלה היא להמשיך את פעילות הממשלה עד סוף תקופת כהונתה בנובמבר 2019 ולשם כך דרושה הסכמה של השותפות הקואליציוניות".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ממשיך להתנגד להצעת הפשרה. במוצאי השבת כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

מוקדם יותר איימו גורמים בכירים בקואליציה על ראש הממשלה, כי אם יביא להקדמת הבחירות, הם ידאגו לדחות אותן לפחות בחצי שנה, למועד שנחשב פחות נוח לבנימין נתניהו.

לדברי הגורמים, אם ראש הממשלה יחליט בסופו של דבר על הקדמת הבחירות, יחברו כמה מסיעות הקואליציה כדי לערוך אותן רק לאחר החגים, בחודש אוקטובר, בתיאום עם האופוזיציה.