בנט ונתניהו
בנט ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מתייחס הבוקר (ראשון) למשבר עם הסיעות החרדיות בצל החשש להפלת הממשלה והליכה לבחירות חדשות.

"זה משבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות", אמר בנט לקול ישראל.

בנט מסרב להיענות לדרישת ראש הממשלה, "אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה, "זה משבר פוליטי מזויף. כל חברי הקואליציה חושבים כך. החרדים לא אוהבים את מתווה החוק החדש, אבל הם ידעו לחיות איתו. המשבר פתיר ונפתר. צריך להחליט האם מפרקים ממשלת ימין בלי סיבה".

הלילה (ראשון) הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו וראשי המפלגות החרדיות ללא הסכמה.

מקורבי נתניהו מסרו כי בפגישה ראש הממשלה הבהיר שלושה תנאים שחייבים להתקיים בדרך לפתרון המשבר: טיוטת חוק שתהיה מוסכמת על היועץ המשפטי לממשלה והמפלגות החרדיות, הסכמה של כחלון ומפלגתו לתמוך בחוק בשלוש קריאות והתחייבות פומבית משר הביטחון ליברמן לאפשר את המהלך ולהישאר בממשלה בהמשך, גם אם לא יתמוך במתווה.

לפני ישיבת הממשלה ופגישת ראשי הקואליציה, נתניהו יפגוש הבוקר את שרי הליכוד לישיבתם השבועית. לפי ההערכה בליכוד, במידה ויוחלט על בחירות מוקדמות, הפריימריז לרשימת הליכוד ייערכו מיד לאחר חג הפסח.