ראש בראש? בנט ונתניהו
ראש בראש? בנט ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט מסלים את ההתבטאויות נגד ראש הממשלה, על רקע הרושם לפיו נתניהו מתעקש שלא לאפשר את סיום המשבר הפוליטי.

בראיון לגלי צה"ל ציין בנט כי ייתכן שירוץ לראשות הממשלה מול נתניהו אם יתברר שראש הממשלה, "משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי".

"אנחנו לא מדינת עולם שלישית שבה יש כל שנתיים בחירות. אני רוצה לומר לציבור, זה סתם", לדבריו,"ללכת לבחירות בגלל מאוויים אישיים זה לא בסדר. אם נגיע לשם ניאלץ לשקול מחדש את הגיבוי בראש הממשלה".

מוקדם יותר אמר בנט לכאן ב', "זה משבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות".

בנט מסרב להיענות לדרישת ראש הממשלה, "אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה גם היא, "זה משבר פוליטי מזויף. כל חברי הקואליציה חושבים כך. החרדים לא אוהבים את מתווה החוק החדש, אבל הם ידעו לחיות איתו. המשבר פתיר ונפתר. צריך להחליט האם מפרקים ממשלת ימין בלי סיבה".

שקד הבהירה כי מפלגות הקואליציה לא תאפשרנה בכל מקרה את הקדמת הבחירות ליוני, "זאת ממשלה טובה, אין סיבה ללכת לבחירות. המשבר נפתר כבר. אם נתניהו יתעקש הבחירות לא תהיינה לפני סוף השנה".