ועידת בני עקיבא
ועידת בני עקיבאצילום: יח"צ

אחת לחמש שנים מתכנסת תנועת בני עקיבא על מנת לדון על דרכה ומטרותיה.

השנה, התקיימה הוועידה בסימן "מובילים בדרך תורה ועבודה" – והתקיימו דיונים ביחס התנועה לארץ ישראל, הדרך להשבת דרך התורה למחוזות התרבותיים במדינה, קירוב לבבות ובתיקון פני החברה בישראל.

את הוועידה כיבדו בנוכחותם המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' וחבר מועצת העיר, אריה קינג שדיברו על חשיבות העשייה של התנועה לטובת החברה הישראלית.

"בעבר, כשהייתי חניך בבני עקיבא, הייתה ברורה לנו הדרך - הרב צבי נריה עוד היה בחיים", אמר קלמנוביץ', "היום, כבר אין הנהגה כמו פעם שמראה את הדרך בנחישות ולכן זאת המשימה הגדולה שלכם".

"שאלו פעם את יוסף בורג, המנהיג המיתולוגי של המפד"ל, מה הוא יותר דתי? או לאומי? והוא ענה 'אני המקף'. אתם השגרירים שלנו, תקבלו החלטות ואנחנו נדאג ליישם אותן. אני מאחל לכם שההחלטות שלכם יהיו מעשיות, שתגעו בעצבים החשופים של החברה בנושא דת ומדינה, שתהיו המקף בין דתיים ללאומיים".

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר בכינוס "אני מבקש מכם שבוועידה הקרובה תחשבו על השבת, תחשבו על ירושלים ותקבלו החלטות, ותחליטו על מדיניות ואנחנו, מקבלי ההחלטות, נתייחס לזה. תבינו, אתם משה רבינו- מכניסים את הרוח, ואנחנו בצלאל - אלה שמיישמים את הדברים האלה. זכרו, ירושלים היא הלב".

את הוועידה חתם בדבריו, בנו של רב המשטרה, אלקנה ברכיהו המשמש רכז הדרכה של המחוז בבירה "אתם הנוער ואתם תקבעו את הכיוון של התנועה, בני עקיבא זוהי תנועת נוער ולכן הנוער הוא הקובע".