הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילום: יעקב כהן, פלאש 90

ארבעה מזקני רבני הציונות הדתית הגיעו בצהריים (ראשון) לפגישה בלשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בירושלים.

מדובר ברב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון וראש ישיבות בני עקיבא, הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל, הרב צפניה דרורי רב העיר קרית שמונה וראש הישיבה, והרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן ונשיא הישיבה.

הרבנים צפויים לדון עם הרב הראשי לישראל ביוזמת הכשרות החדשה של ארגון רבני צהר, על רקע הדיון הציבורי הסוער סביב מהלך זה.

נציין כי חלק מהרבנים המשתתפים בפגישה תקפו פומבית בימים האחרונים את היוזמה. הרב יעקב אריאל טען כי אסור יהיה לאכול במקום המושגח על ידי מיזם הכשרות של צוהר, "במקום שתהיה מערכת אחת אחידה ומקיפה לכלל ישראל, כל אחד יעשה כשרות על פי הבנתו. ואני אומר כאן חד משמעית - אסור לאכול במסעדות ובתי מלון שכשרים בכשרות פרטית כזאת, אסור לאכול שם אלא רק להסתמך על הרבנות הראשית לישראל ושליחיה רבני הערים בכל עיר ועיר".

"הם רוצים להוריד את רמת הכשרות ולהרוס את מערכת הכשרות בישראל", תקף הרב אריאל את הכשרות של צהר, ''יהיה בילבול שלם. איך אני אוכל להתארח בבית מלון עם משפחתי? אם הוזמנתי לחתונה ויתברר שהכשרות היא של צהר ואני לא יכול לאכול שם זו תהיה בעיה חמורה מאוד. הם טועים טעות מרה".

הרב דרוקמן אמר בראיון לערוץ 7 כי הוא מתנגד ליוזמה, "זה מעשה שלילי ביותר, כי כל פגיעה באחדות של הכשרות טומנת בחובה סכנה של הרס הכשרות. יכול להיות שיש צורך לשפר כל מה שקשור לכשרות הממלכתית, אני בעד שיפורים אבל אני נגד הפרדה והפרטה. כל הפרטה היא פגיעה". הרב צפניה דרורי הביע אף הוא התנגדות פומבית למהלך.