מסרב לפשרות. סגן השר יעקב ליצמן
מסרב לפשרות. סגן השר יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל דחתה אחר הצהריים (ראשון) את פשרת חוק הגיוס.

עם זאת, אחד מהאדמו"רים המשפיעים ביותר במועצה, הורה לחברי הכנסת להמשיך בניסיונות למצוא פשרה שתאפשר את המשך פעילותה של הממשלה והקואליציה.

האדמו"ר המשפיע ביותר על המועצה הוא האדמו"ר מגור, ואיתו יושבים גם מנהיגי חסידויות בעלז, ויז'ניץ, צאנז, סלונים וחסידויות נוספות.

על פי המתווה שהוצע, הצעת חוק הגיוס שהניחו המפלגות החרדיות ושרשומה על שמו של ח"כ יואב בן צור, תעלה מחר (שני) להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, וביום רביעי היא תעלה במליאת הכנסת בקריאה טרומית בלבד, ובמקביל יקודם גם אישור התקציב.

הרבנים דנו בנושא והורו שלא יהיו מוכנים לאשר את התקציב, עד לחקיקת חוק הגיוס בשלוש קריאות. במכתב שיצא מטעם מזכיר מועצת גדולי התורה לח"כים נאמר, "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול על פי החלטה זו".

המכתב שנשלח ממזכיר מועצת גדולי התורה לח"כים
המכתב שנשלח ממזכיר מועצת גדולי התורה לח"כיםצילום: ערוץ 7

חשוב להדגיש כי הצעת הפשרה שנדחתה היא זו שהוצגה בפני ליצמן בימים האחרונים. עם זאת, סגן שר הבריאות ישב לפגישה בארבע עיניים עם ראש הממשלה בצהריים ולא מן הנמנע שבמהלך הערב יוצג מתווה נוסף בפני הרבנים.

במקביל נאם אבי גבאי (המחנה הציוני) בכנס של העיתון "מקור ראשון" והמכון הישראלי לדמוקרטיה והתייחס למשבר של הממשלה והסיכויים להקדמת הבחירות.

"מציעים לנו להתנות את הקדמת הבחירות בכך שנדחה אותן לספטמבר או לתאריך רחוק אחר. אנחנו לא פראיירים שלכם. ולא תשתמשו בנו כחלק ממשחק של חישובים פוליטיים שנועד לטרפד את הקדמת הבחירות". עוד הוסיף גבאי כי "אני רוצה להיות ברור - אנחנו נתמוך בהקדמת הבחירות למועד הכי מוקדם שניתן!".