ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת הנהלת העיר שכינס היום (ראשון), עדכן ראש העיר ירושלים ניר ברקת כי הורה לדרג המקצועי בעירייה להיערך לאישור התקציב השוטף לשנת 2018 בישיבת מועצת העיר הקרובה בסוף חודש מרץ.

ברקת חשף כי מדובר בתקציב הגדול ביותר אי פעם לבירה שיעמוד על כ-6 מיליארד שקלים לתקציב השוטף וכ-3 מליארד שקלים לתקציב הפיתוח.

הוא עדכן את חברי הנהלת העיר כי העירייה ממשיכה כל העת בשיח עם משרדי האוצר והפנים בכדי לסכם באופן סופי את ההבנות באשר לגובה התמיכה הממשלתית בבירה.

ברקת סיפר כי מסיכומים שמתגבשים בצוות המשותף עולה כי משאבי הממשלה ממשרדי האוצר, הפנים ומשרדי ממשלה נוספים צפויים להגיע השנה לסכום שיא של כ-832 מיליון שקלים.

כמו כן יושקעו סכומים נוספים לשדרוג התברואה והניקיון במזרח ירושלים וזאת בהתאם לסיכום שיושג בעניין בין העירייה למשרד לענייני ירושלים.

עוד הוסכם כי העירייה תוכל לסכם עם משרדים נוספים על חובות עבר (בהיקף של כ-45 מליוני שקלים) ותמיכה תקציבית נוספת בשנת 2018.

"הסכום המתגבש טרם אושר ונחתם סופית, אך הוא יהווה בשורה גדולה לירושלים, יאפשר העברת תקציב מאוזן, יבטיח את המשך הצמיחה של ירושלים וימנע פיטורים וקיצוצים", הצהיר ראש העיר.