הפגנה מול העליון
הפגנה מול העליוןצילום: עצמי

משמרת מחאה של חבר מזכירות עפרה אליו מצטרפים עוברי אורח נוספים הוצבה הבוקר (שני) ליד בית המשפט העליון בירושלים במחאה על ההתערבות של בית המשפט העליון בהחלטות ממשלה.

חבר מזכירות עפרה חננאל כפיר שביתו מתשעת הבתים שנהרסו לפני שנה, ממארגני משמרת המחאה הציב את משמרת המחאה בזמן שבו אמור להתקיים דיון בעתירה שהגישו ארגוני שמאל נגד מתן הפיצויים על ידי המדינה לתושבי תשעת הבתים שנהרסו בעפרה.

בראיון לערוץ 7 הוא אומר כי בית המשפט הפך לסוג של דיקטטורה, "בשנים האחרונות בג"ץ מנכס לעצמו דברים שלא אמורים להיות בסמכותו כמו הדיון בחוק המסתננים הקפאת חוק ההסדרה וחוק מס על דירה שלישית. הרשות השופטת יצרה לעצמה הילה של ראשות על אובייקטיבית עם שיקול דעת עליון שיכולה לפסול כל חוק. במקרה שלנו המדינה החליטה לפצות אותנו על כך שביתנו נהרס ובג"ץ החליט במחי יד להקפיא את העברת הפיצויים זה מעשה שלא יעשה והוא סימפטום לבעיה שציינתי שבג"ץ מתערב בכל החלטה שלטונית".

לדבריו הגיע הזמן להחזיר את השלטון לנבחרי העם, "אנחנו מעדיפים שלטון של פוליטיקאי נבחר על פני פקיד עם אג'נדות פוליטיות שנבחר להרבה שנים. ראינו בפרשת המסרונים והשופטת גרסטל שהשופטים יודעים לעשות לעצמם הנחות הייתי מצפה שזה יגמר בהדחה וכאן השופטת עדיין יושבת על כסאה. השופטים הם בדיוק כמונו אנשים עם יצרים ועם שיקולים פוליטיים.

אני מקווה שההפגנה שלנו תעורר הדים כי זה כבר לא ויכוח של ימין או שמאל אלא עניין של סדרי שלטון לא יכול להיות שככה הם ינהלו את המדינה כמו דיקטטורה".