פורעים מעלים את ישיבת נווה דקלים באש
פורעים מעלים את ישיבת נווה דקלים באשפלאש 90

13 שנים אחרי העקירה מגוש קטיף ו-36 שנה אחרי פינויה מימית ממשיכה ישיבת נוה דקלים שהוקמה על ידי הרב אריאל להוות קרן אור ובית לתושבי הדרום ממקום משכנה החדש מזה עשור בשכונה י' באשדוד

ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד מקפידה לצד לימוד התורה להיות כתובת לכל תושבי אשדוד, דרכה של הישיבה מבוססת על "ואהבת לרעך כמוך" ובמהלך השנים הוקמו והופעלו מיזמים, ופרויקטים שונים במגוון תחומי\ם: פרויקט בר מצווה, פעילויות צדקה וחסד, דוכן "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה", ייעוץ בבניין המשפחה ועוד, כאשר במרכז נמצאת תפישת 'מהתנתקות להתחברות', בהפניית השליחות למען הכלל ומסירות הנפש שאפיינו את החיים בגוש קטיף לעשיה ענפה למען הפריפריה בכלל ותושבי אשדוד בפרט. בשעות אלו עלה קמפיין גיוס המונים של ישיבת נווה דקלים שמטרתו 1.2 מליון שקל, שיגויסו לטובת המשך פעילותה השוטפת של הישיבה.

להשתתפות ביום ההתרמה המיוחד לחץ כאן

ישיבת נוה דקלים: ציונות יהדות וערכים

רב דוד גבריאלי ראש ישיבת נווה דקלים מספר לערוץ 7 על החיבור המיוחד של הישיבה לתושבי אשדוד, "אחרי העקירה מגוש קטיף הבנו שצריך להתחבר לחברה הישראלית. אשדוד עיר של 250 אלף תושבים עם אוכלוסיות רבות ומגוונות, דתיים ושאינם דתיים חרדים ומסורתיים עולים מרוסיה אתיופיה וכולם מרגישים אצלנו בבית.

הטלפון הראשון שקיבלתי לפני עשר שנים היה מאישה עולה מרוסיה שסיפרה לי שיש לבן שלה בר מצווה ואין לה איפה לעשות את הבר מצווה סידרנו לה הכל והבן והאבא עלו לתורה והניחו תפילין פעם ראשונה. לפני כשלושה חודשים פונה אלי עובדת סוציאלית ממקלט לנשים מוכות ומבקשת לקבל מאיתנו סיוע של חונכים מהישיבה לילדים של הנשים, מאז פעם בשבוע שלושה חבר'ה מהישיבה הולכים לחנוך את הילדים האלה".

לדבריו אשדוד בניגוד למה שמצויר בתקשורת היא דוגמא ליחסים נפלאים בין דתיים לחילונים, "בשכונה שלנו יש בית ספר ממלכתי לא דתי 'אמירים' לפני ארבע שנים פנתה אלינו המנהלת ואמרה שאם יש לה משאב כזה בשכונה היא חייבת לנצל אותו וככה סידרנו שפעם בשבוע תלמידי הישיבה לומדים חברותא עם ילדי כיתה ו' מדברים על ציונות יהדות וערכים ואני חייב לציין ששני הצדדים יוצאים נשכרים גם אנחנו מוארים מהפרויקט הזה".

הרב גבריאלי מציין שהישיבה כמו בגוש קטיף שומרת על האופי החם שאפיין אותה כל השנים, "הישיבה בנויה על יחסים מאוד חמים משפחתיים כמו שהיה בימית ובגוש קטיף גם באשדוד יש חום שמאפיין את תושבי הדרום אנחנו משתדלים להגיע לכל תלמיד לא להסתכל על כולם כמו על יחידה אחד אלא כקבוצה שבנויה מפרטים. הלימוד אצלנו מתבסס על הדרכה אישית ועל למודים של תורת ארץ ישראל מבית מדרשה של ישיבה מעלות שאני כתלמידו של מורי ורבי הרב יהושוע וויצמן נמנה עם בוגריה.

להשתתפות ביום ההתרמה המיוחד של ישיבת נווה דקלים לחץ כאן

הלימוד הוא מתוך הלכה והגדה לצד כיוונים נוספים וכמובן החיבור לחברה הישראלית. אחרי העקירה הבנו שאם רוצים לזכות בארץ ישראל צריכים לעבוד גם עם עם ישראל ויש לנו לצורך כך מבצעים של פנים אל פנים בהם אנחנו עובדים על הקשר לעם להיסטוריה ולארץ ישראל ברוך ה' עוד עבודה רבה לפנינו ואנחנו מבקשים את עזרת הציבור בקמפיין גיוס המונים של ישיבת נווה דקלים שמטרתו 1.2 מליון שקל, שיגויסו לטובת המשך פעילותה השוטפת של הישיבה".