ח"כ עודד פורר
ח"כ עודד פוררצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אומר לערוץ 7 כי ההתנגדות של ישראל ביתנו לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, באה מהטעם הפשוט ביותר: שמערכת הביטחון עובדת על חוק משלה.

"אני לא חושב שמפלגת כולנו היתה מאפשרת להצעת חוק שלי בנושא מיסוי לעבור כשאגף התקציבים באוצר היה מתנגד. אז למה הם חושבים שאני צריך לעשות את זה בנושא ביטחון? אנחנו נצביע נגד החוק", מוסיף פורר.

"אני ממליץ לכל השותפות בקואליציה להצביע נגד החוק הזה - שהוא חוק רע ולהמתין מספר שבועות עד שנביא את המתווה עליו ימליץ הצוות שהקים שר הביטחון. השרה לנדבר תצביע נגד הצעת החוק ומי שיצטרך בסוף לשקול אם לפטר אותה או לא זה ראש הממשלה. לשיטתנו, אין שום סיבה לפטר אותה", מצהיר חבר הכנסת.

לדעתו עתידה של הממשלה תלוי בעיקר במפלגות אחרות. "זה תלוי יותר בשותפות הקואליציונית מאשר בנו. אנחנו לא הצבנו שום אולטימטום. אמרנו כל הזמן שחוק גיוס שכול כולו ענייני ביטחון לא יכול לעבור, אם שר הביטחון לא תומך בו. אם החוק הזה יעלה להצבעה אנחנו נצביע נגד ואין לנו כוונה לפרוש אחרי קריאה טרומית".

עם זאת פורר מציין כי "כמובן שאם החוק הזה יעבור בקריאה שלישית - לא נשאר בממשלה. אני מציע לכולם להמתין עם החוק הזה".

הוא מקווה שהממשלה תמשיך בכהונתה, "אנחנו לא רוצים בחירות ומעוניינים שהממשלה הזאת תמשיך. אנחנו חושבים שזו ממשלה טובה. השר ליברמן ודאי רוצה להמשיך בעבודתו במשרד הביטחון אבל הוא יחטא לתפקידו אם יצביע בעד חוק גיוס שכל כולו השתמטות משירות".