הרב לאו בכנס מרכז רבני אירופהחזקי

הרב הראשי לישראל ורבה של תל אביב לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, אומר היום (שני) כי "רב צריך להבחין בין כבוד שמים לכבודו שלו".

בכנס השנתי של מרכז רבני אירופה ברומניה שוחח הרב לאו על הנושא ואמר כי "רב היום צריך לפעול בשלושה מישורים, כפי שהרבי מילובאוויטש העיר לי בשיחה איתו לפני 44 שנים. הרב אמר לי 'אני לא רוצה לתקן אותך במושג 'קירוב רחוקים', כי אני לא יודע מי הם רחוקים רק ה׳ יודע. אני מעדיף להשתמש במושג 'קירוב יהודים'".

הרב לאו הוסיף, "לדעתי אסור להפקיר אף יהודי אחד. יש לפעול בשלושה מעגלים: מעגל ראשון של שומרי תורה ומצוות ולהיות להם לפוסק, במעגל השני, יהודים מסורתיים ותפקידו של הרב להכניס אותם למעגל הראשון. המעגל השלישי כולל יהודים שאין בהם זהות יהודית ואולי מזוזה על פתח ביתם וגם לא בטוח שיש משהו בנרתיק המזוזה. רב צריך לבקר כל אדם חולה בקהילה שלו שחולה מעל שלושה ימים ולבקרו בבית החולים. אין ספק שצעד כזה יעביר אנשים מהמעגל השלישי לשני ויקרב אותם ליהדות"

הוא תקף את מתנגדי הרבנות הראשית ומתח ביקורת מרומזת על רבני צהר. "אנחנו מתלמידיו של הלל ואותנו לא ילמדו שהלכה כדברי בית הלל. לא ילמדו אותנו לא ברחוב ולא בתקשורת. יש גם קבוצה של רבנים שקוראת לעצמה 'רבני הלל', כאילו אנחנו רבני בית שמאי. יש היום מילה חדשה "הדתה" שנשמעת בחרוזים כמו הסתה. להפוך יהודי ליהודי שומר מצוות זה הדתה כמו הסתה. מסיתים אותו נגד מה? לא לעשות פשרות בתורה ולעשות אותה לשליש ולרביע. לכל אלה שאומרים לנו תעשו תיקונים בהלכה או הקלות בהלכה אני אומר - באתם לשנות יצירה שלא אתם בראתם? זה ונדליזם. זו ברבריות".

"אתם דורשים מהרב לתקן כי אנחנו במאה ה-20? שינוי הוא כפירה בעיקר של תורה מסיני. הרבנים שמדברים היום על להנגיש את היהדות ולקרב את ההלכה אל העם זה נגד הלל. הלל דיבר על לקרבן לתורה ולא לקרב את התורה אליהם", אמר הרב לאו.

הוא סיכם, "אני פונה לרבנים תאהבו את הקהילה שלכם. תפקידו של הרב אוהב שלום רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. זוהי רבנות בעבר, בהווה ובעתיד".