ליברמן: אם נתניהו יפטר את סופה לנדבר - יהיו בחירותדוברות משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מפרסם פוסט נרחב בחשבון הפייסבוק שלו הבוקר ובו הוא מנסה להסביר את עמדתו לגבי חוק הגיוס.

"המצב האבסורדי בו חוק גיוס לצה״ל הובא ע"י ח״כ מש"ס לאישור מועצת גדולי התורה ורק אז הובא לועדת שרים לחקיקה, לדיון בו השתתפה שרת המשפטים עם עצמה הוא תהליך בלתי מתקבל על הדעת. לא ככה מכינים את אחד החוקים הכי חשובים במדינה", כותב ליברמן.

לדבריו, "את חוק הגיוס מוכרחים להוביל צה״ל ומערכת הביטחון לאישור המטה הכללי ורק משם לועדת השרים לחקיקה. חוק ההשתמטות המובא להצבעה היום מנציח את המצב בו רוב הצעירים החרדים לעולם לא יתגייסו לא לצה"ל ולא לשירות הלאומי בעוד בני גילם האחרים יתגייסו ל-3 שנים כדי להגן על מדינת ישראל. יתרה מזאת, בחוק אין סנקציות נגד צעירים חרדים שאמורים להתגייס ומשתמטים מהשירות".

ליברמן הבהיר כי בשל כך, "בישראל ביתנו כולנו נצביע כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה".

עם זאת הוא אומר שבהחלט ניתן למנוע בחירות. "במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תינתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות."

"הבחירות לא נחוצות לעם ישראל, מנוגדות לאינטרס האלקטורלי של ישראל ביתנו ולאינטרס האישי של אביגדור ליברמן. אבל המדינה והביטחון מעל לכל. תפקיד שר הביטחון הוא תפקיד מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל", מסכם שר הביטחון.