נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מירי צחי

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט מקווה כי ממשלת הימין תחזיק מעמד חרף הניסיונות להפילה ושב ומדגיש כי אין משבר אמיתי בקואליציה.

"יש הבנות בין כל מרכיבי הקואליציה כדי להעביר את חוק הגיוס ולהעביר את תקציב המדינה", אמר בנט לערוץ 7, "לכל המפלגות בקואליציה אין עניין להפיל את הממשלה אלא להגיע לפתרון מוסכם. אני קורא לראש הממשלה שלא להפיל ממשלת ימין".

בנט נשאל האם בכוונתו לעמוד מאחורי ראש הממשלה למרות השימוע שאותו צפוי לעבור נתניהו בפני היועמ"ש בעקבות המלצות המשטרה נגדו, "אמרתי את זה פעמים רבות ואני אגיד שוב - אני בהחלט יעמוד מאחוריו! לא המלצות ולא שימוע הם רגעי החלטות. צומת החלטה ראשון הוא רק אם יש כתב אישום סופי ואז נתלבט לפי הסיטואציה".

אם בכל זאת תתקיימנה בחירות מצהיר בנט כי בכוונת "הבית היהודי" להיות המפלגה הדומיננטית ביותר בממשלת נתניהו הבאה, "אנחנו נחתור להיות הגוף הדומיננטי ביותר בממשלה עם תיק הביטחון והמשפטים - צריך לדעת אם נהיה חלשים ישאירו אותנו מחוץ לקואליציה במקרה הרע ובמקרה הטוב נהיה שוליים עם אפס השפעה על מדינת ישראל".

בנט שב והביע תקווה כי ישראל לא תצא למערכת בחירות בקרוב, "עדין לא כבה נרה של ממשלת ישראל וצריך לעשות הכל כדי להציל את ממשלת הימין".