הלל למחבלת
הלל למחבלתצילום: צילום מסך. ממר"י

הרשות הפלסטינית קיימה גם השנה אירוע לציון מותה של המחבלת דלאל אל מוגרבי, שהייתה סגנית מפקד הפיגוע בכביש החוף ביום 11.3.1978, בו נהרגו 35 ישראלים ונפצעו 71. על פי דיווח חוקרי ממר"י בכירים ברש"פ ובפת"ח נשאו באירוע דברי שבח לגבורתה של אל-מוגרבי.

"הוועדה הלאומית לציון ארבעים שנה למותה של דלאל אל-מוגרבי ועמיתיה" ציינה בחסות מוסד ערפאת, מלאת ארבעים שנה ל"פעולת כמאל עדואן", כפי שמכונה הפיגוע בכביש החוף ברש"פ.

יומון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה וסוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ 'וופא' דיווחו על האירוע.

באירוע, שבו הוקראו שירי הלל לדלאל אל-מוגרבי ולשהידים, אמר נאצר אל-קדוה, חבר הוועד המרכזי של פת"ח ויו"ר מוסד יאסר ערפאת: "עמנו גאה בדלאל במיוחד, משום שהיא האישה והאחות שהיוותה חלוצה מיוחדת בפעילות ובמאבק הפלסטיני למען העם והמולדת. דלאל תישאר בזיכרון, בלב ובמוח כדוגמה וסמל שאנו גאים בו. גם אם התנועה הלאומית, הפת"ח, שינתה את שיטות המאבק בהתאם לרוח התקופה היא לעולם לא תתפשר על זכות עמנו להשתמש בכל השיטות שמתירים החוק הבינלאומי והלגיטימיות הבינלאומית. לא נוותר על ערכי המהפכה וההיסטוריה שלנו, נפארם ונדבק בהם משום שבלעדיהם לא היינו כאן היום. אנו גאים בכל השהידים של המהפכה ולא רק בדלאל וביאסר ערפאת... נמשיך בפעילות רצינית, בהקרבה ובהתנגדות".

עוד מצטטים בממר"י את דבריו של גם מנכ"ל מוסד יאסר ערפאת ד"ר אחמד צבח, שאמר: "דור שלם בפלסטין ובפזורה ניצב היום להנציח את זכרם של השהידים האלה ובראשם כלת פלסטין, דלאל אל-מוגרבי".

בפוסט בעמוד הפייסבוק של פת"ח נכתב: "הצדעה לנשמת השהידה הנצחית דלאל אל-מוגרבי ולכל השהידים שמסרו את נפשם בהקרבה לפלסטין".

מזכיר סניף פת"ח בפולין, ח'ליל נזאל, פרסם מאמר בעמוד הפייסבוק של הפת"ח בשבח אל-מוגרבי והפיגוע שביצעה ובו כתב: "זו הייתה פעולה איכותית, אך רק אחת בסדרת פעולות ארוכה שהעניקו לפת"ח לגיטימיות של קיום".