כנס המקהלות השנתי של החמ"ד

במסגרת שבוע החמ"ד התקיים אתמול (שלישי) יום שיא למורים ולתלמידים במגמות המוזיקה בחמ"ד מכל רחבי הארץ.

מעל 700 בני נוער בנים ובנות, מכל מגמות המוזיקה בחמ"ד ברחבי הארץ, 30 מנצחים מוזיקליים, 25 מנהלי מגמות מוזיקה ו-50 מורים השתתפו בכנס ההרכבים.

את היום ארגנה כמידי שנה אילה רייכרט, המפקחת הארצית על המוזיקה בחמ"ד והממונה על תכניות לימודים באמנויות.

במהלך היום התקיימה סדנת קצב בהובלת רוני עיברין המלווה את עידן רייכל. היום היה פתוח גם לפרחי הוראה של בתי הספר מזמור ואוניברסיטת בר אילן.

בחלקו השני של היום התקיימה תחרות 'שיר נולד' בקרב תלמידים בנים ממוסדות על יסודיים, בנושא 70 שנה למדינת ישראל לאור חזון הנביאים. את השירים כתבו, הלחינו וביצעו תלמידי מגמות המוזיקה יחד עם מוריהן.

במקום הראשון בתחרות זכו ישיבת חמ"ד אמי"ת חברותא כפר בתיה, ישיבת חמ"ד בנ"ע לפיד מודיעין וחמ"ד ריגלר נתניה. במקום השני אמי"ת כפר גנים וישיבת בנ"ע חשמונאים ובמקום שלישי ישיבת חמ"ד בנ"ע קרית הרצוג.

בחלק השלישי של היום התקיימה הפקת שירת המונים 'קולולות בחמ"ד' בסגנון מיזם קולולם. קרוב ל-500 תלמידות שרו את השיר 'בין הצלילים' של יונתן רזאל בשלושה קולות עם ליווי מוזיקלי בשיתוף הרכבים של בית הספר הגבוה למוזיקה 'מזמור'.

לאחר השיר בין הצלילים, שרו המקהלות את המנון החמ"ד.

אילה רייכרט המפקחת הארצית על תחום המוזיקה אמרה, "כל תלמיד, כשהוא בעמדת היוצר הוא מתחבר לנפש שלו וכשהיצירה נוגעת לדברים רוחניים ועמוקים- והשנה בנושא 70 שנה למדינה בנושא חזון הנביאים, האמונה שלהם מתחזקת וזה מקרב אותם לקב"ה ולעצמם וזה החיבור בין מוזיקה לתפילה".

ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד אמר, "במסגרת שבוע החמ"ד קיימנו כנס מוזיקה בהשתתפות תלמידי ומורי המגמות, הרכבים מוזיקליים ומקהלות. בסוף היום התאחדו כל הבנות מכל המקהלות בארץ והעניקו מתנה למשפחת החמ"ד. הן קיימו את מיזם שירת ההמונים 'קולולות' ושרו את המנון החמ"ד. החמ"ד חרט על דגלו חינוך לחדוות הדעת והמצוינות. לצד המצוינות הלימודית בכל התחומים, אנו מעלים על נס גם את מגמות המוזיקה, חבורות זמר והמקהלות. והכל מתוך חיבור לתורה שהיא תורת חיים"