ברית מילה
ברית מילהצילום: יח"צ

אחת החובות הידועות ביותר המסמלות את הברית הזו הינה ברית המילה. החובה הדתית מוטלת על כל יהודי על פי ההלכה וגם על כל מתגייר. לכן, ביום השמיני לחייו של התינוק, במידה שאין סכנה לבריאותו, יש לקיים את ברית המילה. הטקס המשמעותי והמרגש הזה הינו מורכב במיוחד עבור הוריו של הילד, שמצד אחד מצפים לטקס הדתי בקוצר רוח ומצד שני חוששים מפני המכאוב שבנם היילוד מוכרח לעבור.

מוהל רפואי – על מהות ההבדל

לבחירה נבונה במוהל ישנה חשיבות רבה לבריאותו הפיזית של התינוק בהווה ובעתיד. לכן, בחירת מוהל רופא תבטיח לכם שקט נפשי, שכן הסיכוי לסיבוכים רפואיים נמוך יותר. כמו-כן, גם אם יתעורר הצורך בטיפול רפואי מידי, המוהל הרופא יוכל להעניק לתינוק זאת. מוהל מוסמך אמנם מיומן ובקיא היטב בביצוע הליך המילה, אך המוהל הרופא בקיא במגוון הליכים כירורגיים ויכול להעניק טיפול רפואי מקצועי. בנוסף, מוהל רופא יקפיד על התנאים הסניטריים והסטריליים בדומה להקפדה הנערכת בחדר ניתוח. הקפדה זו מפחיתה באחוז ניכר את הסיכוי לסיבוכים או לזיהומים. בנוסף, למוהל הרופא ישנה סמכות לבצע הרדמות מקומיות. מלבד היתרונות הרפואיים, מבחינה הלכתית טקס ברית המילה המבוצע בידי מוהל רופא, מתנהל אותו הדבר.

חשיבות ברית המילה

מלבד היותה סמל לאחדות ולקרבה בינינו לבין האלוקים, לברית המילה ישנם יתרונות נוספים המצדיקים את עשייתה. מחקרים מראים על אחוזים נמוכים יותר של נימולים שסבלו מזיהומים וסיבוכים בדרכי השתן לצד שיעור הדבקה נמוך יותר במחלות מין ביחס ללא נימולים. ולכן, כדי לתרום לאחוזים הללו ולספק ליילוד את היתרונות הרפואיים, יש צורך בביצוע ברית מילה רפואית.

יצחק חזקיהו – מוהל רפואי מקצועי

מאז שהקב"ה ציווה על אברהם אבינו לבצע את ברית המילה, כל בן זכר המשתייך לעם היהודי, נכנס לברית אברהם ונימול ביום השמיני לחייו. יצחק חזקיהו, הינו מוהל מוסמך על ידי משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל, בקיא ומקצועי בקיום הניתוח הכירורגי בהתאם להלכות היהדות. מעל ל-6 שנים שהמוהל חזקיהו מבצע את החובה המוטלת על בני הדת היהודית תוך הקפדה חמורה על ההלכות היהודיות, על התקנים המחמירים ביותר ועל מקצועיות ואיכות נטולות רבב.