אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

אשת יחסי הציבור רות מגד חשפה ביומן ערוץ 7 את סיפורו המדהים של קרוב משפחתה שבזכות טעות של אחות בקופת החולים ניצל מסרטן המעי הגס.

"מדובר באדם בן 82 בריא שלא היה בבית חולים מעולם, עבד עד לפני שנתיים כמהנדס. הוא לא הרגיש תופעה מוזרה כלשהי, לא ירד במשקל ולא חש כאבים. הוא הלך לבדיקה שגרתית בקופת החולים. האחות נתנה לו ערכה לבדיקת צואה. הוא לא שאל שאלות והלך הביתה. כשחזר עם הבדיקה היא שאלה אותו 'למה הבאת? אין לך בכלל הפניה'. הוא אמר 'אבל את נתת לי'...".

מאחר והבדיקה כבר נעשתה החליטה האחות להעביר את הממצאים למעבדה "ושם הסתבר שיש דם בצואה. שלחו אותו מיד לקולונוסקופיה והרופאה יצאה וסיפרה למשפחה שיש גידול "מאוד לא יפה". שלחו את הדגימות לביופסיה שחזרה שלילית, אבל הרופאה אמרה שזה לא יכול להיות כי הגידול לא נראה טוב. עשו לו עוד בדיקה והממצאים יוצאים חיוביים".

בבדיקה זו התברר כי לגיבור סיפורנו יש סרטן בשלב התחלתי, וכפי שהגדירו זאת הרופאים באוזניה של מגד "תפסו את זה על הקשקש". בבדיקות נוספות התברר שכל האיברים האחרים נקיים ואין גידולים נוספים ו"אתמול הוא יצא מהניתוח עם פחות מטר מהמעי הגס אבל מחייך. הוא ממש ניצל".

מגד מוסיפה ומספרת כי כששוחחה על המקרה עם ידיד רופא ממכריה הוא הביע פליאה על עצם הבדיקה הראשונית שבוצעה לקרוב משפחתה שכן "בגיל 82 לא שולחים בדיקות דם בצואה כי המעי כל כך בלוי וזה יכול להיות מסתם אוכל, אבל אם שלחו אז בסדר...".