אחריות ההנהגה תונח על כתפיכם
אחריות ההנהגה תונח על כתפיכםצילום: מזל ידיד

מאות בני הנוער מילאו את היכל התרבות באופקים, שם נערכה פתיחת הקונגרס הציוני ה-37 לנוער של המועצה הציונית וההסתדרות הציונית העולמית.

מול הקהל המשולהב והנרגש דיברו ראשי המועצה וההסתדרות הציונית, חיזקו את באי הקונגרס הצעירים ושיבחו את פועלם במכינות הקדם צבאיות, גרעני המשימות ושנות השירות, בכל עיר ויישוב בו הם פועלים.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, אמר כי "לפני 120 שנה הרצל חלם על מדינה יהודית בא"י. רוב העם לא האמין שאחרי 2000 שנות גלות יצליח לחזור הביתה. הוא חלם אז נגד הזרם. אני אומר לכם - אנו היום כאן באופקים מגשימים את חלומו ונמשיך להגשים את החלום לעולם ועד.

''אתם הצעירים קחו את הרצל כדוגמה. תחלמו כמוהו ותגשימו כמוהו. אתם הנוער שעושה ציונות, אתם הנוער שעושה למען העם והארץ'', הוסיף חגואל.

יו"ר קק"ל דני עטר אמר ''אנו מציינים 70 שנה של עשייה מדהימה במדינה שאיש לא נתן לה סיכוי ומכל העולם באים לחזות בפלא ובהישגים העצומים שלה. סוד ההצלחה שלה הוא אתם, הנוער. אתם המנהיגות הבאה של מדינת ישראל.

''אחריות ההנהגה תונח על כתפיכם מהר מכפי שאתם חושבים", הוסיף עטר, ''אנו בקק''ל התחלנו במשימה החשובה של גאולת אדמות והיום אנו מוסיפים נדבך- גאולת החברה. בכל פינה בארץ הקק"ל מסייעת בבניה וחיזוק העם והארץ.

''כאן באופקים נחנוך בקרוב מרכז קק"ל חדש ונמשיך להיות גאים בעשיה המופלאה יחד עם שלוחות ההסתדרות הציונית שעושה עבודת קודש למען העם. אני מחזק אתכם וסומך עליכם שהמנהיגות העתידית תצא מקרבכם'', הדגיש יו"ר קק''ל.

יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, אמר לבני הנוער ''במשך 70 שנה דורות אחרי דורות בנו את המדינה. קיבלתם הכל מן המוכן ועכשיו תורכם לבנות המדינה, אחריות על כל אחד מכם להמשיך את המפעל האדיר הזה - מדינת ישראל. מצפה מכם שתעשו זאת מכל הלב, שתעשו עם כל המוטיבציה, מעל ומעבר.

''אתם בכאן בזכות שהיא חובה! חובה ליצוק תוכן והמשכיות לעם ישראל בארצו והמדינה תתפאר בכם כשתובילו אותה", הדגיש דובדבני.

יו"ר המועצה הציונית יגאל ביבי אמר "ראש הממשלה תיאר כיצד מדינתנו הקטנה תורמת לעולם במדע חקלאות. היא אור לכל העולם. אם אני רוצים להמשיך להיות אור לכל העולם עלינו להיות חברת מופת. חברת מופת מתחילה בכם בני הנוער''.

קצין חינוך ראשי, תא"ל פייראיזן, אמר כי ''מטרתו של צה''ל היא להגן על עצמאותו וביטחונו של עם ישראל. 24 שעות, 365 ימים בשנה, במשך 70 שנה. בכדי לעמוד במשימה זו חוקקה המדינה את חוק הגיוס והגדירה את חובת הגיוס. אנו בעיצומו של גיוס מרץ 18' בו תיפגשנה חמש קבוצות - עולים, בני החינוך החילוני, החינוך הדתי, חרדים ומיעוטים - דרוזים וצ'רקסים.

''רק אם 5 אצבעות אלו יהיו מלוכדות לכדי יד אחת, נוכל לפעול להגנת מדינת ישראל. בקרוב תגיע שעתכם להגן על מדינת ישראל. בצה"ל תכירו את כל שכבות האוכלוסיה, תחושו את הזכות להגן, צה"ל זקוק לכל אחד ואחת מכם מלאי מוטיבציה לעשות משימתכם. תכנסו מתחת לאלונקה המשותפת, כל אחד ככל יכולתו''.