מצדיעים לעולים
מצדיעים לעוליםצילום: דינה יצחקי ויוסי שינוור

בטקס מרגש שנערך במוזיאון הרצל בירושלים לכבוד יום קליטת העלייה בחינוך הממלכתי דתי, קיבלו עשרה תלמידים שעלו ארצה בשנים האחרונות אות הצטיינות מאת ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ.

הטקס שהתקיים תחת הכותרת "עולי עשור, מצדיעים לעולים בחמ"ד לאור חזון הנביאים", נערך לכבודם של העולים המצטיינים שלומדים במוסדות החמ"ד במחוז ירושלים.

הזוכים הם דגם גתו - תלמיד כיתה י"ב בישיבה התיכונית מדעית מעלה אדומים, לב אנה טובול - תלמידת כיתה ו' בממ"ד אורות אידית כוכב יעקב, ישי כהן - תלמיד כיתה ו' בממ"ד נתיב זבולון במודיעין, אמונה חנה גנגטה - תלמידת כיתה ו בחמ"ד בית אל בנות, חיים גינזבורג - תלמיד כיתה ו' באורות בנים בית שמש.

כמו כן זכו אילן לוטזם - תלמיד כיתה ח' בחט"ב ישיבה קריית ארבע, הדסה דסי שכטר - תלמידת כיתה ח' באמית בנות מודיעין, אליעזר טורס - תלמיד כיתה ז' באמי"ת איתן מעלה אדומים, טוודא טשומה - תלמידת כיתה י"ב באמי"ת נוגה בבית שמש ושמחה מלדונלו - תלמידת כיתה י"ב באולפנת רעיה בבית אל.

שושי הורוביץ, המפקחת על קליטת עליה בחמ"ד, נאמה בפתיחת הטקס ואמרה "בשנת ה-70 להקמת מדינת ישראל, בשבוע החמ"ד המעלה על נס את החינוך הממלכתי דתי ופועלו הרב, ביום קיבוץ הגלויות, שבא לציין את נס קיבוץ הגלויות המתרחש לנגד עינינו, התאספנו דווקא כאן כדי להביע את הכבוד וההערכה, ההתפעלות וההתרגשות שלנו מעלייתכם לארץ.

"כמי שעוסקים יום יום בקליטת התלמידים העולים, אנחנו מבינים שעליה לארץ זו מצווה ושליחות, ציונות וצורך. עם זאת, אנחנו מבינים כמה קשה לעזוב מולדת, משפחה, חברים, שפה, עבודה ופרנסה ולהתחיל בארץ חדשה, גם אם זו ארץ קודשנו, ארץ ישראל".

הורוביץ סיפרה כי ''בטקס עולי העשור, בחרנו להתמקד בתלמידים העולים המצטיינים, ולהפנות זרקור אל היכולת והחוזק, אל ההצלחה וההצטיינות. עשרת העולים המצטיינים, שנבחרו מבין 41 מועמדים, גם הם הוכחה לכך שההחלטה לעלות לארץ היא החלטה מבורכת''.

עוד אמרה הורוביץ "זו השנה הרביעית בה אנחנו מציינים את יום קיבוץ גלויות בשבוע החמ"ד. בכל שנה אנחנו מסתכלים קדימה אך גם מנתחים את העבר, ומתוך כך בונים אירוע הוקרה נוסף ובכל שנה זה מעמד מרגש ומכונן מחדש. היד עוד נטויה".

אלכס גליקסברג, מפקד החמ"ד במחוז ירושלים, בירך את הזוכים ואמר "תלמידים עולים מגיעים עם יכולות וכשרונות בתחומים מגוונים שממשיכים להתקיים גם כשהם עולים לארץ, גם כאשר הם עדיין מתקשים בעברית. בטקס הוקרה לעולים המצטיינים אנחנו מקדמים את הכוח והעוז, הכנפיים והרוח, כדברי הרב קוק בשיר 'בן אדם, עלה למעלה עלה'."

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, בירך את העולים ואמר "אנו גאים בכל העולים החדשים תלמידי החמ"ד, המתמודדים עם אתגרי שפה וקליטה ובכל זאת משתלבים בצורה מדהימה במוסדות החמ"ד. החמ"ד מחבק ומעריך את העולים ומעודד את קליטתם בכל המוסדות".

צילום: דינה יצחקי ויוסי שינוור