מיקה קרמן עם המדליות
מיקה קרמן עם המדליותצילום: רון קרמן

רון קרמן ששכל את בתו טל הי"ד בפיגוע רצחני בשנת 2003, זכה לאחרונה ברגעים של אושר כשבתו מיקה בת ה-11 עלתה על הפודיום בוינגייט והפכה לאלופת ישראל במשחה 100 מטר פרפר לבנות עד גיל 11.

מסורת השחייה האולימפית עוברת במשפחת קרמן כבר שלושה דורות. אביו של רון, יוחנן קרמן, שעלה מגרמניה, שחה עד גיל 16 אצל המאמן איזיה פייגנבאום שהרים את ענף השחייה בחיפה בשנות השלושים עוד כשמכבי חיפה התאמנה בשחייה בים.

רון מספר לערוץ 7 שגם הוא קפץ למים מהר מאוד, "כשהייתי קטן שאלו אותו מה אני רוצה לעשות וכמו כולם רציתי כדורגל. רמזו לי שאבא היה שחיין ואלוף אז כדאי שגם אני אלך לכוון".

ואכן קרמן גילה כישורים יוצאים מן הכלל בשחיה. הוא היה אלוף ישראל ושיאן ישראל בשחייה והשתתף בשתי אליפויות עולם (ברלין 1978 ובגואיאקיל 1982) במדי נבחרת ישראל. קרמן הוא בעל 9 מדליות מהמכביה ו-3 מדליות מכינוס הפועל.

קרמן זכה 18 פעמים בתואר אלוף ישראל, 7 פעמים ברציפות במשחה ל-100 מטר חזה ובמשחה ל-200 מטר חזה, ו- 3 פעמים ברציפות במשחה ל-200 מטר מעורב אישי.

כשחיין ייצג קרמן את ישראל בכמה אולימפיאדות אך פספס כהגדרתו את האולימפיאדה במוסקבה בשל החרם האמריקאי בשנות השמונים, "עליתי על הפודיום כמה פעמים גם במכביות וטורנירים בכל העולם כולל בטהראן.

"הקטע הפחות משמח היה שלא השתתפנו באולימפיאדה במוסקבה ב-1980 בגלל החרם האמריקאי על רוסיה כתגובה לפלישה לאפגניסטן. פרשתי לפני אולימפיאדת לוס אנג'לס כי אחרי שהתחתנתי כבר הייתי בפאזה אחרת והרגשתי שמיציתי את עצמי".

קרמן ששכל את בתו טל בפיגוע באוטובוס בחיפה מספר על בתו מיקה שנולדה לאחר הפיגוע והביאה הרבה אור למשפחה, "טל נרצחה ב-2003 ומיקה הצטרפה אלינו ב-2007. החוק שלי היה שהילדים שלי ידעו לשחות וכשמיקה היתה בת 3 חודשים היא כבר הייתה איתי במים ועם הזמן הצטרפה לחוגים של שחייה.

"ואז הגיע הרגע שהיא אמרה לי שהיא רוצה לשחות בקבוצה, אני לא דחפתי אותה לזה אבל היא רצתה אז הלכתי איתה ביחד ובסופו של דבר נחתנו במכבי חיפה, חלק מהמאמנים שלה היום הם שחיינים שאני אימנתי".

לדבריו לראות את מיקה עולה על הפודיום ומקבלת מדליה - זה היה מחזה מרגש, "מיקה אמרה לי שזה פעם ראשונה שהיא רואה אותי בוכה ולא באזכרה, וזה קרה לפני שהיא קיבלה את המדליה. אני חייב לומר שהכל בזכות מיקה, אין כאן שום פרוטקציה, את השעון זה לא מעניין מי אבא שלך, אני מניח שהיא ירשה בגנים את המבני הפיזי והנפשי והמשמעת העצמית החזקה והכי חשוב שהיא נהנית".

קרמן עורך מדי שנה תחרות שחייה לזכר בתו טל, אבל מבחינתו הוא עדיין אב לשלושה, "אני אבא של טל של דרור ושל מיקה, הטרור לא לקח לי את התעודה של אב לשלושה. כל שנה בסוכות אנחנו עורכים את 'תחרוטל', תחרות שחייה לזכר טל בספורטן בחיפה ושם אגב הייתה החשיפה של מיקה לתחרויות השחייה ואני מאוד גאה בה".