הצצה לראיון של אהוד אולמרטהסרט המלא ישודר ביום שבת הקרוב בשעה 21:15 בערוץ קשת 12

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין לגיל ריבה, בראיון ראשון לאחר ריצוי עונשו בגין עבירות מרמה ושוחד.

במסגרת הסרט "אהוד אולמרט - ריאיון ראשון" שישודר במוצאי שבת ב-21:15 בערוץ 12, שחזר ראש הממשלה לשעבר את אשר ארע בין כותלי כלא מעשיהו וכן סיפק את גרסתו בפרשת הולילנד ובפרשות אחרות בהן הורשע.

בראיון מאשים אולמרט את ברק, "ממש לקראת סיום כהונתי אבל בימים האחרונים ממש הגיעו אלינו ידיעות שיש בחמאס החלטה לנצל את הימים שנותרו כדי לסגור עסקה של גלעד שליט. ואז אנחנו החלטנו שאני שולח משלחת לניהול מו"מ באמצעות קהיר. ראש שירות הביטחון, יובל דיסקין, לא האמין באפשרות של עסקה עד אז ובמקרה הזה הוא אמר יש סיכוי.

"באותם ימים היה אוהל מחאה של משפחת שליט ושל כל מיני תומכים שעלו לרגל לתמוך ואז ביום הקובע יובל דיסקין נמצא בקהיר ואהוד ברק הולך לאוהל של משפחת שליט. ואז שירות הביטחון מתקשר אליי ואומר לי 'הלך עלינו לא תהיה עסקה'. אני שואל אותו למה הוא אומר 'יש לי ידיעה אבסולוטית שהם אמרו אם ברק הגיעה לאוהל ישראל חשופה ללחצים אנחנו נתעקש ולא נעשה את העסקה'. העסקה נמנעה בעקבות..."

המראיין ריבה שאל את אולמרט, "הוא טרפד את העסקה הזו?", ואולמרט משיב, "אני מאשים אותו בהתנהלות בלתי אחראית ומופקרת שגרמה לסיכול העסקה ואשר כתוצאה ממנה אחרי שנתיים שחררנו לחמאס כמעט 1,100 מהרוצחים הכי מתועבים שלנו, אני מעולם לא הייתי עושה את העסקה הזו".