אריה בכרך
אריה בכרךצילום: עצמי

ד"ר אריה בכרך תוקף בטורו השבועי בערוץ 7 את ההחלטה להדיח את הרב צבי קוסטינר מתפקיד רב קורס רבנים צבאיים במילואים, לאחר שהביע את עמדתו נגד שירות נשים בצה"ל.

לדברי בכרך מותר לחשוב ששירות נשים אינו פוגע בצה''ל ואולי אף מעלה את המוטיבציה לשרת ביחידות קרביות, אך מציין שכשם שיש מקום לדעה זו יש גם מקום לדעה המנוגדת שמציגים הרבנים. ''לחופש הדעה שני צדדים. ממתי השירות בצה"ל תלוי בדעתו של המשרת?".

על רקע ההדחה של הרב קוסטינר מצה"ל, מציע ד"ר בכרך דרך מקורית לפתור את סוגיית גיוס החרדים שעלתה השבוע לראש הכותרות, "כל חרדי שאינו רוצה להתגייס יצהיר בפני הועדה בלשכת הגיוס שהתנהלות הלהט"בים הינה תועבה הראויה לכל גינוי ויש להוציאם מכלל ישראל, כמו גם שירות בנות ביחידות המעורבות הוא אסון לצבא, לעם ישראל ולקדושתו".

הוא ממשיך את הצגת הפתרון, "על מנת לחזק את התנגדות צה"ל לגיוסו הוא יוכל להוסיף שבשום פנים ואופן לא ישתף פעולה עם גירוש יהודים מבתיהם. על מנת להגן על הצבא מדעות חשוכות יושעה אותו חרדי וגיוסו יבוטל לאלתר. אין צורך יותר לבזבז זמן יקר של לימוד תורה בהפגנות. הנה פתרון קסם או אולי לא קסם, לבעיה המטרידה את עם ישראל היום, והכל בהבל פה", אומר בכרך בציניות.

בכרך מסביר כי סוגיית הגיוס איננה מעניינת באמת את צה"ל שלדבריו איננו זקוק לכוח האדם החרדי, וכי כל הסערה נובעת מאינטרסים פוליטיים "מבית מדרשם של משפחת לפיד יוסף ובנו ושות' (קרי ליברמן)".

התגובה להדחת הרב קוסטינר ולסתימת הפיות צריכה להיות חריגה, מסביר בכרך, "הבעיה איננה אם הרב קוסטינר ימשיך ויעמוד בראש הקורס לרבנים. הבעיה היא שהנושא עובר לסדר היום ללא כל תגובה קשה מצידנו. דבר כזה לא היה יכול לקרות לו קצין בכיר היה אומר שהתנהלות ישראל מזכירה לו את התנהגות הגרמנים בזמן השואה. קצין כזה היה מושעה מהמשך פיקוד על חיילי צה"ל.

''תגובתינו גם היא צריכה להיות נחרצת, אותם רבנים השולחים לצבא מידי שנה מאות חיילים חדורי רצון עז לשרת, יכולים גם לעצור ולשכך מעט את התלהבות הנוער לפחות עד שינתנו להם התנאים המתאימים וההולמים לשירות קרבי עם כל הלב".

בכרך קורא גם לנציגי הציונות הדתית בכנסת להרתם למאבק, "מדוע לא ראינו מהם שום פעילות להגנה על כבוד הרבנים ועל זכותם להביע את דעתם? יתר על כן הייתי מבקש לחשוף מי הארגונים העומדים מאחורי הלך הרוח החדש הנושב בצה"ל ובעיקר מי מממן אותם. בהחלט מצופה שחברי הכנסת שלנו יניעו את המהלך''.