אריה דרעי
אריה דרעיצילום: הלל מאיר/TPS

שר הפנים אריה דרעי הגיב הערב (חמישי) הגיב לצו המניעה הזמני שהוציא בג''ץ ומונע את גירוש המסתננים מישראל.

''אנו נענה לבג״צ את תשובתינו על העתירות הקנטרניות ומבצע החזרת המסתננים, שאותו התחלתי, יימשך", הבהיר דרעי. ''לא נכנע לקמפיינים שקריים. ננצח בסוף, כי האמת והצדק מנצחים''.

הצו של בג''ץ הוצא בעקבות שתי עתירות של ארגוני שמאל נגד תוכנית הגירוש. עד להודעה חדשה לא ניתן יהיה לגרש מסתננים בכפייה. בג''ץ הדגיש כי מדובר בצו זמני, וציין כי מסתנן שמעוניין לעבור למדינה שלישית מרצונו יוכל לעשות זאת בלא מניעה.

העותרים נגד תוכנית הגירוש טוענים כי לפי ההסכם ישראל תשלם לרואנדה מיליוני דולרים, בעוד במדינה האפריקאית מכחישים שקיים הסכם לקליטת מסתננים מישראל.

"מדובר בהסכם חריג שאינו מוכר בתולדות מדינת ישראל, שלדעת העותרים מהווה כתם מוסרי שלא יהיה ניתן להסירו לעולם", כתבו העותרים וטענו גם כי ההסכם חייב להיות מאושר על ידי הכנסת, כי ''היא הגוף המוסמך בדמוקרטיה הישראלית לקבל החלטות גורליות מסוג זה".

שפי פז מדרום תל אביב, ממובילות המאבק נגד המסתננים, אמרה כי ''בג״ץ הכריז עלינו מלחמה. נגמרו המשחקים והתירוצים והאמתלות. במוצאי שבת כולנו מול הבית של אסתר חיות. כל מי שמגדיר את עצמו ימין. כל מי שבעד הגירוש. כל מי שקורא לעצמו חבר שלי ושל דרום תל אביב''.