אהוד אולמרט בסרטון.
אהוד אולמרט בסרטון.צילום: לשכת אולמרט

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חושף בספרו החדש אירוע ביטחוני שאלי ישי, לשעבר שר וחבר הקבינט, הזהיר מפניו במהלך מלחמת לבנון השנייה.

ישי הגיע לאולמרט שעות לפני כניסת שבת, והזהיר אותו, בשם רב מקובל, על ירי שצפוי להתרחש לעבר ספינה של חיל הים.

"מיד בתום ההפצצה בדאחייה חזרתי ללשכתי, לא הרחק מהבור של חיל האוויר. עליזה חיכתה לי עם הילדים והנכדים בדירתנו התל־אביבית, לארוחת ערב שבת משפחתית. טרם צאתי אמרה לי המזכירה כי אלי ישי מבקש להיכנס אליי בדחיפות. השבת מתקרבת, והוא אינו יכול להמתין יותר", כותב אולמרט בספרו.

"אלי נכנס לחדרי. בינתיים הגיעו דיווחים על ההפצצה בדאחייה. יש לו משהו מוזר לספר לי, אמר, והוא מרגיש חובה לעשות זאת: הוא מתייעץ עם רב כלשהו בעניינים אישיים רגישים במיוחד, והרב מייעץ לו כיצד לנהוג. לפני דקות אחדות התקשר הרב ואמר כי יש סכנה שספינה ישראלית תיפגע הערב. הוא הציע לישי למסור זאת לגורמים המתאימים בצבא".

ראש הממשלה לשעבר ממשיך ומתאר, ״שאלתי מי הרב. ישי אמר שהרב אוסר עליו לחשוף את שמו. מדובר ברב צנוע, לא מפורסם, מקובל, שאלי נותן בו אמון ופועל במקרים רבים על פי עצותיו... אלי נפרד ממני, איחלתי לו שבת שלום והוא יצא לדרכו".

״שעה וחצי מאוחר יותר נפגע הסטי"ל ׳חנית׳", כותב אולמרט, ״שייט במסגרת אכיפת הסגר הימי במרחק 16 ק"מ מהחוף הלבנוני, מפגיעת טיל חוף־ים סיני־איראני. ארבעה חיילים נהרגו. הספינה ניזוקה קשה, אך הצליחה לשוב לנמל הבית באשדוד".