אולמרט בתקופתו כראש הממשלה
אולמרט בתקופתו כראש הממשלהפלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תוקף בספרו החדש את שר הביטחון לשעבר משה יעלון, וטוען כי יעלון שיקר כאשר טען כי יעץ לאולמרט בימי מלחמת לבנון השנייה.

כזכור, ב־12 באוגוסט 2006 קיבלה מועצת הביטחון של האו"ם החלטה הקוראת לצדדים להפסיק את האש, ו-53 שעות לאחר מכן, ביום שני, 14 באוגוסט, ב־8:00 בבוקר, דמם הירי בדרום לבנון ובצפון ישראל.

קטעים מספרו החדש של אולמרט פורסמו בעיתון ידיעות אחרונות,וכך כתב ראש הממשלה לשעבר: ''בקרבות של היומיים האחרונים, בפעולה שבזכותה התקבלה החלטת מועצת הביטחון בנוסח הזה, שהוכתב למעשה על ידינו, ובמהירות הזאת, נפלו 13 חיילים. באותם יומיים היו לנו קורבנות נוספים, ממוקשים ומארבים באזורים שבהם שהו כוחות צה"ל עוד קודם לכן, ולא היו קשורים לפעולה האחרונה.

''לאחר מעשה נשמעה טענה כי המהלך הזה היה מיותר. מי שהיה הרמטכ"ל לפני חלוץ ולאחר מכן שר הביטחון, בוגי יעלון, העז לומר שהיומיים האחרונים היו ספין תקשורתי מושחת לצורכי תמונת ניצחון''.

לדברי אולמרט, זו הייתה התגובה הקשה והמרושעת ביותר. ''היה זה בעיקר ביטוי לתסכול של מי שהיה רמטכ"ל, כהונתו לא הוארכה, ופרש מצה"ל מריר, כעוס ונעלב. יעלון טען גם כי נפגש איתי במהלך המלחמה ויעץ לי מה וכיצד לעשות.

''זו לא אמת", קובע אולמרט. ''הוא לא נפגש איתי, לא יעץ לי ולא שמעתי מפיו דבר. בוגי נפגש עם המזכיר הצבאי שלי, אך איתי הוא לא נפגש וגם את עצותיו לא שמעתי''.

''בתום מבצע 'צוק איתן' כבר היה בוגי סובלני מאוד כלפי מלחמת לבנון השנייה. הוא אמר כי למרות שהייתה לו ביקורת, בפרספקטיבה של זמן אין ספק שהמלחמה הניבה הישגים אסטרטגיים חשובים. יפה אמר. עוד יותר יפה היה אילו הרכין ראש, וביקש את סליחתם של הקצינים שהוא האשים כי היו שותפים למזימה מושחתת של עיצוב תמונת ניצחון''.

מלשכת שר הביטחון לשעבר יעלון נמסר בתגובה, "יעלון לא טען מעולם שנפגש עם אולמרט בזמן המערכה בלבנון. יעלון שימש כעמית מחקר במכון וושינגטון בעת שפרצה המערכה ושב ארצה במיוחד כדי להציע כל סיוע ועזרה ככל שיוכל מניסיונו כרמטכ"ל. שעות ספורות לאחר נחיתתו, כבר נפגש ביוזמתו עם מזכירו הצבאי של אולמרט דאז, האלוף גדי שמני, למשך מספר שעות בהן ניתח את המערכה והמליץ את המלצותיו".

"יעלון אמר לאלוף שמני כי הוא מוכן להגיע לכל מקום ובכל שעה להפגש עם אולמרט ולהגיש כל סיוע אם אולמרט ירצה בכך. למחרת, התקשר האלוף שמני ליעלון, עדכן אותו כי העביר את המלצותיו והערכותיו באופן אישי לאולמרט, הודה לו בשם אולמרט וציין כי האחרון לא מוצא צורך בפגישה. יעלון, כאמור, לא טען מעולם שנפגש עם אולמרט. יעלון היה מאז ומתמיד חייל של המדינה, במבחן המעשה, נרתם מיוזמתו גם במקרה זה לסייע מניסיונו הרב. נקווה ששאר העובדות בספרו של אולמרט, אמינות יותר", נמסר מהלשכה.