ביתר עילית
ביתר עיליתצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ביקר בסוף השבוע האחרון בביתר עילית כאורחו של ראש העיר מאיר רובינשטיין.

במרכז הביקור הוצב פיתוח והמשך הרחבת ביתר עילית בכ-10,000 יח"ד בגבעות ב'3 ו-ב'4, אישורו הסופי של אזור התעשייה העירוני הגדול "היער האנגלי", מימון הרחבת כביש 375 וקידום שורת מיזמים הנוגעים להמשך פיתוחה ושגשוגה של ביתר עילית.

"לביתר יש אופציות עתידיות ממשיות לעוד כ-10,000 יח"ד, בגבעות ב'3 ו-ב'4 , הבעיה היא שכרגע התכנון טרם בוצע, כך שגם כאשר תגיע שעת כושר מדינית, לא יהיו אופציות שיווק על השולחן. הממשלה חייבת לקדם את התכנון כבר כעת. לשמחתי, ראיתי נכונות גדולה אצל השר גלנט לקדם את הנושאים הללו, בשיתוף פעולה, למען המשך קידומה של ביתר", אמר רובשינטיין.

נושא נוסף, אותו מבקש רה"ע לקדם, הוא אזור התעשייה הענקי החדש של ביתר, "היער האנגלי", שעבר כבר את כל שלבי התכנון והאישור, וכעת ממתין לאישור הסופי מהמינהל האזרחי, דבר שלטענת ראש העיר מעוכב על ידי הדרג המדיני.

"השקענו מאמץ רב ומשאבים גדולים באזור התעשייה הזה, על מנת להביא עצמאות כלכלית לביתר עילית. הכל כבר מוכן, ורק ממתינים לאור ירוק מהדרג המדיני בכדי להתחיל להקים את המקום", אמר לגלנט.

גלנט אמר "ביתר עלית שוכנת בפאתיה הצפוניים של גוש עציון ונמצאת בלב הקונצנזוס היהודי והישראלי. שמחתי להתארח כאן ולראות את המנופים ואת העבודה הענפה בשטח, אני מברך את ראש העיר ידידי הרב רובינשטיין על שיתוף הפעולה המלא והעשייה הענפה למען העיר. משרד הבינוי והשיכון בראשותי ימשיך לפעול במלוא המרץ בשיווק תכניות הנותנות מענה לכל אזרח ולכל מגזר תוך דגש מיוחד למצוקת הדיור במגזר החרדי".

את הביקור בביתר סיים השר גלנט במאפיית מצות בעיר שם השתתף אף באפיית המצות.