אוהדי חולון הערב. למצולמים אין קשר לכתבה
אוהדי חולון הערב. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

משחק הכדורסל שהתקיים אמש בין הפועל חולון למכבי ת"א באולם הטוטו שבחולון במסגרת מחזור מספר 20 בליגת ווינר סל, הסתיים אמנם בניצחון של המארחים מחולוניה בתוצאה 81:86, אך הפסד ספורטיבי שלה בכל הקשור להתנהגות אוהדיה ושורת צעדים כנגדם מצידה של מנהלת ליגת העל בכדורסל.

בבוקר שאחרי הניצחון שפתח פער של נקודה בצמרת הטבלה, הודיעה הבוקר (ראשון), מנהלת ליגת ווינר סל על צעד ראשוני כנגד אוהדי חולון. בהודעה לאמצעי התקשורת נכתב מטעם מנהלת הליגה, כי "לאור התנהגות הקהל החולוני והפרובוקציות אשר התרחשו מאחורי הספסל של מכבי ת"א, תידרש הפועל חולון כבר לקראת משחק הבית הבא לסגור שתי שורות נוספות מאחורי הספסל ללא אפשרות ישיבה בהן".

יש לציין כי שורה אחת מאחורי ספסל היריבה כבר נסגרה לאחר בקשת מנהלת הליגה, וכעת במנהלת מחריפים את המאבק באלימות אוהדי חולון, הפיזית והמילולית.

עוד נכתב בהודעת המנהלת כי קיימת אופציה נוספת עבור הקבוצה החולונית כדי להתמודד עם התנהגות אוהדיה, והיא "להתקין פרספקס בגובה של 2 מטר ובאורך 10 מטר לאורך כל ספסל הקבוצה האורחת". ומה יקרה אם בחולון לא ינהגו כנדרש מהם? "במידה ואחת מהחלופות לא תתקיים יוטל על הקבוצה היטל בסך 10,000 ש"ח לכל משחק ליגה".

מנהלת הליגה לא עשתה איפה ואיפה כשהודיעה כי גם היריבה הצהובה מת"א תיענש על התנהגות שחקניה. בהודעה מטעמם נכתב כי "לאחר צפייה בשידור ודיווח של נציגי המנהלת במגרש, הטילה מנהלת הליגה היטל כספי בסך 10,000 ש"ח על מכבי ת"א בשל שני מקרים: שחקן הקבוצה פייר ג'קסון דחף אוהד חולוני, ושחקן הקבוצה דיאנדרה קיין איים לזרוק בקבוק מים על אוהדי חולון".

המנהלת אמנם מודעת לכך שהשחקנים הגיבו לפרובוקציות של אוהדי חולון, אך אמרו כי "המנהלת מצפה משחקנים מקצועניים בליגה הבכירה לאיפוק ולא להיגרר לפרובוקציות של אוהדים".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה היציע שמאוחרי ספסל היריבה באולם הטוטו שבחולון מגיע לכותרות שליליות, כשלאחרונה מנהל הפועל תל אביב, עומר גרין, השליך כסא על אחד מאוהדי חולון שקיללו אותו מהיציע הזה. מי שניסתה להתמודד עם היציע הבעייתי היא מכבי חיפה שבעונה שעברה הביאה חברת אבטחה פרטית שתחצוץ בינה לבין אוהדי חולון וקבוצות אחרות העבירו באופן יזום את פסקי הזמן מהספסל למרכז המגרש.

תגובת הפועל חולון: "את אשר התרחש ממאחורי ספסל הקבוצה היריבה אנו בודקים ולומדים מול הגורמים האחראים מטעם חברת האבטחה ומול קב"ט ההיכל ונפעל בהתאם. ובאשר להאשמות החמורות מצד אנשי מכבי תל אביב ובראשם מאמן הקבוצה מר נבן ספאחיה. מן הראוי שמר ספאחיה יבדוק עם עצמו האם בהתנהגותו, בהתפרצויותיו, בניבולי הפה, בצעקותיו, בשפת הגוף האלימה שלו - האם הוא ראוי לליגה הזו?

"מן הראוי שמר ספאחיה יתמקד בהפחתת היצרים ולא בליבון שלהם. בנוסף, שידאג ששחקניו לא יתנהגו באלימות כלפי אוהדי הקבוצה היריבה לרבות היושבים סביב הפרקט"