אראל סג"ל
אראל סג"לצילום: יואב סטולר

מגיש הרדיו והטלוויזיה אראל סג"ל הסביר הבוקר (ראשון) בראיון ב'כאן ב' מדוע החליט לעזוב את תחנת גלי צה"ל, בה הגיש תכנית יומית במשך כשנתיים.

"ההחלטה התבשלה בי במשך כמה חודשים, תוך כדי מהלכים דומים. עזבתי גם את וואלה כי הרגשתי שאני לא מוכן להיות שם, ואז החלטתי שאני לא מוכן יותר להיות בגל"צ", ציין סגל בפתח דבריו.

סג"ל ציין כי לעזיבתו שלוש סיבות, "אחד, גם היחס האישי וגם היחס המקצועי לתוכנית, יש אנשים באולפן שלכם שמכירים את זה משיחות אישיות אתם. הדבר השני הוא הלחצים שהופעלו לא לעסוק בעניינים של הצבא, מכמה וכמה גורמים. הדבר השלישי זה הקונספט כולו. לפני שהגעתי לגל"צ חשבתי שזו אנומליה שלא צריכה להתקיים וגם אחרי שהייתי בתוך המכונה עצמה, בתור בורג, אני מבין יותר ויותר עד כמה האנומליה הזו בשנת 2018 חייבת להיפסק".

"גם כששידרתי בגלי צה"ל חשבתי שאין שום היתכנות לקיומה של תחנת רדיו צבאית במדינה דמוקרטית בשנת 2018, אבל אמרתי 'אני מוכן לבוא, להקריב את האינטגריטי שלי, כי זה חלק מחוקי המשחק, יש את האנומליה הזו וצריך להיות בפנים' אבל בשלב מסוים הבנתי שאי אפשר לנצח מבפנים, אני לא מאמין בשיטות הללו", הוסיף סג"ל והסביר.

לדבריו, "ראיתי שההשפעה שלי בתוך הדבר הזה, מבפנים, השעה הזו לא תביא לשינוי של המצב, היא לא תשנה את התקשורת הישראלית".

"היחס אלי מתחיל מזה שעד לאחרונה אפילו חדר לא היה לנו לתוכנית. התחושה מאוד מאוד חמוצה. אפילו לא אומרים שלום. התחושה היא שאני לא חלק מהתחנה הזו, אני נטע זר בה, ברווזון מכוער בתוך ארמון של ברבורים", הסביר סג"ל, "אבל אלו לא הדברים ששברו אותי, הדברים ששברו אותי היו דברים מקצועיים. אני מראיין את כרמי גילון שהופיע בהפגנה נגד ראש הממשלה. במהלך הראיון הוא אומר שהוא לא ידע מי זה יגאל עמיר ומי זה אבישי רביב, ומה שמוציאים זה שראש הממשלה צריך ללכת. לא מהדהדים אותי".

"אני מביא חומרים לשער, כמו עיתונאי, ואין לזה הדהוד", ציין סג"ל, "את כל מה שעשינו בשנה האחרונה לא עשינו בזכותה של גל"צ. בגל"צ לא מתגאים במה שעשינו".

בהמשך התייחס סג"ל ללחצים שהופעלו עליו לא לעסוק בתכניתו במה שנוגע לצה"ל, "כשאני הגעתי לגלי צה"ל היה לי ברור שנכון שהצבא הוא המוציא לאור אבל זו תחנה ציבורית עם אותה מידת חופש כמו התאגיד, כמו רשת ב', והתברר לי שכשדורכים על אצבעות בצבא זה יורד בחזרה בצורת לחץ לא לעסוק בזה".

"אני לא רוצה להיכנס לשמות של אנשים שהעבירו לי מסרים. עשיתי ראיון עם מירי רגב שתקפה את הרמטכ"ל, או למשל עשיתי ראיון עם שרון גל על ההד-סטראט של אלאור אזריה, ואז אני מקבל כל מיני מסרים מכל מיני בכירים ועיתונאים שמסבירים לי שזו היתה פגיעה ברמטכ"ל הראיון עם מירי רגב, ושבמטכ"ל דנו בראיון שעשינו עם שרון גל על ההד-סטארט עם אלאור אזריה", ציין סג"ל.