ריהוט אומנותי
ריהוט אומנותיצילום: יח"צ

יש הפוקדים אותו בכל יום ויום כדי להתפלל שלוש תפילות ביום, כנהוג לפי ההלכה היהודית. אחרים מגיעים אליו רק בשבתות ובחגים במטרה לחוות את הקדושה שבו ולחוש באווירה הרוחנית של המקום. אך מה שתורם לאווירה המיוחדת בבית הכנסת הוא לא רק התפילות וקולות החזן, אלא גם הרהיטים בבית הכנסת. לאלה יש תפקיד מכובדת כשלעצמו בבית התפילה.

איזה ריהוט נוכל למצוא בבית הכנסת

כשם שאנו באים לעצב את ביתנו באמצעות הרהיטים, כך גם בבית הכנסת קיימים רהיטים שהופכים אותו למקום ציבורי ייחודי. ריהוט לבתי כנסת מתאפיין בעיצוב בניחוח של פעם המזכיר בתי כנסת בקהילות היהודיות השונות בגולה. עם זאת, תמיד ניתן למצוא ברהיטים את הטאץ' המודרני של ימינו. ללא ספק, בית הכנסת כולל רהיטים לרוב:

  • כסאות – מקומות ישיבה הכרחיים לכל באי בית הכנסת. למעשה, הם חשובים עד כדי כך שמתפללים רבים נוהגים לשלם מראש על מקומות בראש השנה וביום כיפור. כסאות מרופדים בריפוד יפה וססגוני בצבע כחול, אדום או ירוק מנעימים את זמנם של המתפללים גם כאשר התפילה מתארכת מעבר לצפוי.
  • ארונות קודש – אם יש רהיט חשוב ומכובד בבית הכנסת הלוא הוא ארון הקודש. כידוע, שם מוחזקים ספרי התורה שבהם קוראים בשבתות ובחגים. היום ניתן להזמין ארון קודש לבית הכנסת בסגנונות שונים: קלסי, מודרני או ארון קודש קטן לבית קטן.
  • בימת תפילה – זוהי אותה הבימה הממוקמת בדרך כלל במרכזו של בית הכנסת, ובתוכה מתכנסים החזנים כדי להעביר את התפילה. הבימה מגיעה בשלל עיצובים כמו בימה המעוטרת במנורות חרוטים בעץ, או בימה המשלבת בעיצובה עץ וזהב.

ביתם של ספרי הקודש

ספריות קודש בבית הכנסת מכילות עולם ומלואו – מגוון רחב של ספרים שנועדו ללימוד והעשרת הידע בין התפילות או בסיומה של תפילת ערבית. ספריות העץ מגיעות בעיצובים שונים ונועדו להכיל מספר רב של ספרים. אם אתם מחפשים ספרייה או כל ריהוט אחר שנועד לרענן את מראה בית הכנסת שלכם, תוכלו לבצע הזמנה מחברת נריאל – חברה מנוסה ומקצועית המציעה ריהוט אומנותי לבתי הכנסת.