פצוע אנוש בפיגוע דקירה בירושליםמשטרת ישראל

יהודי כבן 30 נרצח אחר הצהריים (ראשון) בפיגוע דקירה שביצע מחבל פלסטיני ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א טיפלו ביהודי, שנפצע אנושות מדקירות בפלג גופו העליון בזירת האירוע והוא פונה לבית החולים שערי צדק בבירה שם נאבקו הרופאים במשך שעות על חייו אך מותו נקבע.

מחקירת הפיגוע עולה כי סמוך לשעה 16:47 התנפל המחבל עבד אל-רחמן בני פאדל (28) מהכפר עקרבה שליד שכם על יהודי ברחוב הגיא, החל לדקור אותו באמצעות סכין ופצע אותו באורח קשה מאוד.

המחבל נורה ונהרג על ידי שוטר שהיה בקרבת מקום. למחבל היה אישור זמני למשך שבוע שמתיר לו להיכנס לשטח ישראל לצורך חיפוש עבודה.

מפקד מרחב דוד, ניצב-משנה חיים שמואלי, אמר לאחר הפיגוע, "אנו בודקים איך הוא הגיע לכאן ומאיפה הוא נכנס. אנחנו עורכים את כל הבדיקות האפשריות כדי להבין מה קרה כאן אחרי תקופה ארוכה ושקטה יחסית בירושלים".

מחסום חיזמא ומחסום נוסף בכביש 443 נסגרו בעקבות הפיגוע לתנועה בשני הכיוונים. לבקשת המשטרה, בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת פיגוע הדקירה ולאחר שעות אחדות הסיר אותו.

פאראמדקית מד"א מעדכנת על מצבו של פצוע הפיגוע

פצוע הפיגוע מגיע לבית החולים שערי צדק
פצוע הפיגוע מגיע לבית החולים שערי צדקצילום: אלירן אהרון

חובש רפואת חירום במד"א, פנחס בלזברג, הלומד בישיבת עטרת כהנים הסמוכה שהגיע למקום האירוע סיפר, "מיד כשקיבלתי את הקריאה על הפיגוע לקחתי את התיק ההחייאה ואת והאלונקה שיש לנו באופן קבוע בישיבה ורצתי למקום. על המדרכה שכב צעיר בשנות ה-20 בהכרה כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון ובגפיים".

"הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל חבישה עם תחבושת מיוחדת ועצירת דימומים ופינינו אותו לטרקטורון מד"א שהגיע למקום והוציא אותו מהעיר העתיקה לניידת טיפול נמרץ של מד"א שמפנה אותו במצב קשה מאוד לבית חולים", הוסיף בלזברג.

פאראמדיקית מד"א, אילנה אברמס, שטיפלה בפצוע סיפרה, "סמוך לשער האריות חברנו לטרקטורון של מד"א שהוציא את הפצוע, גבר כבן 30 כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, נוזלים ותרופות ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קריטי. בבי"ח הצוות המתין לנו וממשיך להיאבק על חייו".

הסכין ששימשה את המחבל שביצע את הפיגוע
הסכין ששימשה את המחבל שביצע את הפיגועצילום: דוברות המשטרה

ברחוב הגיא בירושלים אירעו מספר פיגועים בשנים האחרונות. במהלך חג הסוכות בשנת 2015 נרצחו ברחוב אהרן בנט והרב נחמיה לביא הי"ד.

שבוע אחר כך בפיגוע דקירה פצעה מחבלת יהודי באורח קשה. במהלך אותו חודש נפצע גם לוחם של משמר הגבול כשנדקר על ידי מחבל.

ביום שישי האחרון התרחש פיגוע דריסה סמוך ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. בפיגוע נרצחו סרן זיו דאוס ז"ל (21) וסמל נתנאל קהלני (20).

את הפיגוע ביצע עלאא ראתב עא לטיף קבהא, שהיה מוכר לגורמי הביטחון והשתחרר מהכלא לפני פחות משנה לאחר שהורשע בעבירות פח"ע.

בחקירתו סיפר המחבל כי נסע על הציר, עבר קבוצת חיילים שראה באזור והחליט שהוא רוצה לדרוס אותם. אז הוא עשה סיבוב פרסה - ופגע בהם בעוצמה. החייל היחיד מהכוח שלא נפגע סיפר שלא הספיק לירות מכיוון כל האירוע קרה בתוך שניות בודדות ולא הספיק להגיב.

בתגובה לפיגוע ביצעו כוחות הביטחון פעילות בלילה שבין שישי לשבת בכפר ברטעה ממנו יצא המחבל. במהלך הפעילות נעצר אחיו של המפגע, עצאם ראתב עבד אללטיף קבהא בן 25, שהועבר לחקירת כוחות הביטחון. מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי החליט לעצור באופן מיידי את היתרי העבודה של כ-30 מבני החמולה של המחבל.