נתן שרנסקי
נתן שרנסקיפלאש 90

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מספר הערב (ראשון) על השיחה שקיבל משר החינוך נפתלי בנט ובה ההודעה על זכייתו בפרס ישראל לעלייה.

"זה מאוד מרגש, אני איש שלא מתרגש מטקסים ופרסים, אבל יש משהו מאוד מיוחד בזה שפרס מגיע בשנת ה- 70 למדינת ישראל", סיפר שרנסקי ל'ישראל היום'.

הוא גילה שלא מיהר לענות לשר. "כשהשר נפתלי בנט התקשר לא מיהרתי לענות, חשבתי שזה על כל מיני עניינים בסוכנות היהודית ומשרד התפוצות. אז קודם כל ביקשתי עדכון מהגורמים המקצועיים על הפרויקטים שיש לנו יחד".

שרנסקי התכונן דווקא לשיחה קשה. "קיבלתי עדכון, חזרתי לנפתלי בנט, ובמקום לדבר על תכניות הוא מוסר לי על ההחלטה ומדבר כל מיני מילים יפות ואני מרגיש שאני מתחיל לאבד את הקול. אמרתי שאני רואה בזה גם פרס לאשתי אביטל, נפתלי בנט אמר שהפרס אומנם לי אבל העלה על הקו את אשתי. העלנו זיכרונות על המאבקים שגם היא הובילה. היא הזכירה איך הרב קוק והתלמידים שלו תמכו בה. לא היינו יכולים לשרוד יום אחד המלחמות לשנו אם כל העם היהודי כולו לא היה תומך בנו".

זוכה הפרס סיפר על התגובות החמות שקיבל מהרגע שבו נתבשר על הזכייה. "קיבלתי טלפון מנשיא המדינה ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לא פחות חשוב הבנות שלי קראו על הזכייה בתקשורת. הן התקשרו מיד וגם מאוד התרגשו. בכלל זה מרגש שקבלת הפרס נעשית בחגיגות של שנות ה-70 של מדינת ישראל, גם העובדה שדוד לוי שמייצג את העלייה ממרוקו מקבל פרס ישראל - יש בזה הרבה משמעות, מדינת ישראל היא קיבוץ גלויות".