יו"ר קק"ל עם הרב עמאר והרב לאו
יו"ר קק"ל עם הרב עמאר והרב לאוצילום: אבי חיון

טקס 'ברכת האילנות' התקיים היום (ראשון) בחסות קק"ל בגן הבוטני של האוניברסיטה העברית בירושלים בסימן 70 שנה למדינת ישראל.

בטקס השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רבה הראשי של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, יו"ר קק"ל דניאל עטר, פרופ' מנחם בן ששון נשיא האוניברסיטה העברית לשעבר ועשרות חיילים מתכנית "נתיב" של צה"ל.

במהלך הטקס שערך איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל, הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, "בריות טובות, כל עוד הן באחווה וברעות אף אחד לא יוכל בהן לפגוע. עלינו מוטלת החובה להודות על כך ולהודות בכך שכל עוד הם יחד, משתפים פעולה אז יהיו לנו בריות טובות וגם אילנות טובים".

הרב שלמה משה עמאר בירך ואמר, "כמה גדול ויפה היום הזה, היום שבו מברכים ומהללים את השם על כל נפלאותיו שהוא מעניק לנו".

יו"ר קק"ל דניאל עטר הוסיף, "אנחנו מברכים על השפע שהקב"ה נתן לנו ואנחנו בקרן קימת לישראל, קרן הביצוע של העם היהודי, מביאים את השפע הזה לידי ביטוי בכל פינה ברחבי הארץ- בגליל, במרכז ובנגב, עושים למען העם והארץ וביחד עם 'איחוד בתי הכנסת' נמשיך לשתף פעולה עוד שנים רבות".

הטקס הייחודי נערך ברחבת מערת ניקנור של הגן הבוטני בו נמצאים מערת הקבורה של ניקנור וקבריהם של מנחם אוסישקין ושל יהודה ליב פינסקר.

קק"ל אחראית למיזם עולמי של ברכת האילנות בקהילות היהודיות בתפוצות עם הפנים לארץ ציון-ירושלים, שתורגמה לשפות אנגלית, ספרדית, צרפתית ורוסית כביטוי של הזדהות עם מדינת ישראל בשנת ה-70 לעצמאותה.