Border crossing into Gaza
Border crossing into GazaAbed Rahim Khatib/Flash90

במערכת המדינית אומרים כי פרשת עובד הקונסוליה הצרפתית שהעביר אמצעי לחימה לידי ארגון חמאס בעזה חמורה מאוד.

גורם מדיני אמר כי "מדובר באירוע קשה מאד, ואנחנו מתייחסים אליו בחומרה רבה". הוא ציין עוד כי השלטונות בצרפת שיתפו פעולה לכל אורך הדרך וסייעו בחשיפת האמת. "היחסים עם צרפת מצויינים והפרשה לא תשפיע לרעה", סיכם הגורם.

נזכיר מחקירת השב"כ עולה כי אמצעי הלחימה הועברו דרך מעבר ארז באמצעות רומן פרנק, אזרח צרפתי, המשמש כעובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים.

הוא הבריח את אמצעי הלחימה במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, תוך ניצול הרכב הקונסולרי של הקונסוליה הצרפתית, אשר זכה להקלות בבידוק הביטחוני במעבר הגבול, כנהוג לגבי כלי רכב אלו.

בשגרירות צרפת בישראל אמרו בתגובה כי "צרפת מתייחסת ברצינות רבה מאוד לאירוע בו נחשד אחד מעובדי הקונסוליה הכללית של צרפת בירושלים. הרשויות בצרפת משתפות פעולה עם הרשויות הישראליות".

בשנת 2013 נעצר עובד של הקונסוליה הצרפתית לאחר שנתפס כשהוא משתמש ברכב רשמי של הקונסוליה, כדי להבריח סחורות לירדן ובהן זהב, טבק, וכסף מזומן רב.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, הגיב למעצר העובד בקונסוליה ואמר, "לצערי לא מדובר בפרשה הבעייתית הראשונה בה הקונסוליה הצרפתית בירושלים מעורבת וגם אם מדובר בסגל זוטר, יש לצערי תחושה כי הקונסוליה למעשה הפכה להיות שגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית".

הוא הזכיר את "ההצבעה המבישה באונסק"ו בעניין הר הבית" ואת "הדואר שנשלח מהקונסוליה לאזרחים צרפתים עם הכיתוב 'ירושלים - שטחים פלסטיניים'".

"עכשיו זה כבר יותר מדי. אני מתכוון לפנות באופן מיידי לקונסול צרפת בירושלים, פייר קושר וכן לשר החוץ הצרפתי שצפוי להגיע לביקור בשבועות הקרובים בארץ, על מנת לקבל הבהרות בנושא", סיכם חביב.