הנשיא היום
הנשיא היוםצילום: תומר אפלבאום

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, תקף הבוקר (שני) את הרשות הפלסטינית, בעקבות פיגוע הדקירה אמש בירושלים בו נרצח עדיאל קולמן ז"ל.

"מי שנותן לטרור מחסה, משלם לרוצחים ומעודד הסתה, משתף עם הטרור פעולה והופך לאויב של מדינת ישראל והעולם החופשי כולו", אמר ריבלין בוועידת 70 שנות כלכלה של The Marker.

"הטרור ברחובותיה של ירושלים בירתנו, בה חיים יחד יהודים וערבים מאות בשנים, הוא אסון גדול לכל תושביה ואנחנו לא נאפשר לו להפך מציאות קיימת", הוסיף הנשיא. "נאבק בו עד חורמה וגם נוכל לו. על העולם כולו להוקיע את הטרור וההסתה ולשתף פעולה עם מדינת ישראל במלחמה נגדן".

ריבלין דיבר בוועידה גם על הפערים הכלכליים ועל המצוקה הכלכלית של מעמד הביניים. "התחושה היא שבשנות הזינוק הגדולות של המשק הישראלי קצת שכחנו את הישראלים והישראליות שבאמצע. פשוט הזנחנו אותם. אצלנו האמצע הוא לא חלום של אף אחד. ככה אי אפשר".

"אני מאחל לנו שנדע לבנות את האמצע", אמר ריבלין. "שנדע למצוא את האמצע. שנלמד לאהוב ולהעריך את מידת הבינוניות. אני מאחל לנו בינוניות כזו, שהיא תנאי שלנו להמשיך ולהצטיין. רק כך נוכל להמשיך ולהבריק אבל גם להבטיח אופק ועתיד לכל מי שחיים כאן, כמו גם אפשרות לטפס מעלה".