פוטין והרב לאזאר
פוטין והרב לאזארצילום: Reuters

רוב יהודי רוסיה תמכו בבחירתו של ולדימיר פוטין לנשיאות רוסיה בפעם הרביעית, והיום (שני) הם חוגגים את בחירתו.

הרב שייע דייטש, שליח חב"ד במוסקבה, מנהל ארגון החסד הגדול בעיר ועוזרו של הרב הראשי הרב ברל לאזאר אומר לערוץ 7 כי הגישה האוהדת של פוטין ליהדות הביאה לכך שהאנטישמיות ברוסיה כמעט ואינה קיימת.

"אמרתי לילדים שלי שבבחירות האלה אנחנו הולכים לקיים מצוות הכרת הטוב, זו התחושה שלי של אשתי והילדים, פוטין פעל גדולות ונצורות למען היהדות וחסידות חב"ד. יש כאן במוסקבה דברים שלא היו כאן מאות שנים.

''יהודים הולכים בריש גלי עם טליתות וכיפות. היו לי השבת אורחים מישראל שהלכו עם שטריימל ברחוב", העיד, ''היהודים ברוסיה זוכים להרבה כבוד וזה מחלחל מראש הפירמידה הנשיא פוטין וכלה בתקשורת, במוסדות הממשלה והבנקים".

כמו רבים, דייטש לא הופתע מתוצאות הבחירות, "שמחנו לשמוע שזה היה ניצחון סוחף ושזה הרצון של העם הרוסי. אם נשווה את רוסיה לשאר מדינות אירופה רוסיה יותר מטיבה עם יהודים מאשר במדינות אחרות, כאן אף אחד לא לועג ליהודים.

"ברחוב הראשי אתה יכול לראות חנות של שתי קומות שמוכרים מצות לחג וליד החנות בובת ענק של ילד יהודי מחזיק מצות. יש יחסי ידידות והערכה בין הנשיא פוטין לרבה של רוסיה הרב בערל לאזר, הם מצטלמים ביחד ומשתתפים באירועים משותפים.

''לקראת חג הפסח תמיד אנחנו מקבלים אגרת ברכה מהנשיא פוטין. בחנוכה האחרון היתה בכיכר האדומה הדלקת נרות חנוכה כך שהיהודים כאן מרוצים מאוד מפוטין", הוא מדגיש.