לאודר עם השר נפתלי בנט
לאודר עם השר נפתלי בנטצילום: שחר עזרן

הקונגרס היהודי העולמי אירח ביומיים האחרונים משלחת של 70 נציגים בכירים מהקהילות היהודיות בעולם אשר הגיעו לירושלים מ-40 מדינות שונות לכבוד חגיגות 70 שנות עצמאות למדינת ישראל.

כחלק ממשלחת הקונגרס ועל מנת להעמיק את הידע של נציגי הקהילות היהודיות בעיקרי עשייתה של מדינת ישראל, הגיעו ונשאו דברים יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ומנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר.

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט הגיע כאורח כבוד לארוחת ערב חגיגית אשר במהלכה נשא דברים והבהיר את חשיבות היחסים בין יהודי התפוצות למדינת ישראל. "תמיד אני נשאל על ידי יהודים שמגיעים לארץ, איך אפשר לתרום ולעזור פה, התשובה שלי היא- לפני הכל, תתמקדו בקהילה במדינתכם, תפתחו את בתי הכנסת, תתמכו באנשים, חברו בין היהודים בקהילה".

ביום השני למשלחת אירחה המועצה הישראלית ליחסי חוץ אירוע בראשות נשיא המועצה, דן מרידור, ובו לקחו חלק ראש המוסד לשעבר. בהמשך היום הגיעו כלל נציגי המשלחת לסיור ייחודי במנהרות הכותל, שם זכו לשמוע את ההיסטוריה של הר הבית, בית המקדש והכותל המערבי.

יחד עם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר, אירחו את הנציגים, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר ויושב ראש הקונגרס היהודי העולמי-ישראל, גד אריאלי.

נשיא הקונגרס, רון לאודר, אמר כי "לפני 70 שנה, העם היהודי זכה לנס הגדול ביותר בימינו: הקמת מדינת ישראל וקיבוץ גלויות מרחבי העולם. בימים אלו, ישראל היא עדיין נס, משגשגת עם אותה מטרה עוד מימי הקמתה בשנת 1948 להגשים את חזונו של הרצל, כמדינה חדשנית על אדמה היסטורית עתיקה וכחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית בעולם כולו. הקונגרס היהודי העולמי מחויב לפעול ללא הפסקה למען הצלחתה ובטחונה של מדינת ישראל ואנשיה".

"בזמן בו אנו מתחילים את חגיגות האירוע הכה משמעותי בהיסטורית העם היהודי, נזכור תמיד כי ללא קשר למקום בו אנו חיים, זו היא חובתנו להבטיח כי מדינת היהודים היחידה בעולם תמשיך לפרוח", הוסיף לאודר.