דיסק און קי
דיסק און קיפלאש 90

לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל מצדיע משרד הכלכלה והתעשייה לחדשנות הישראלית, וגאה להעמיד לבחירת הציבור את המוצרים והטכנולוגיות פורצי הדרך אשר יוזמו ופותחו בישראל לאורך שנות קיומה.

במסגרת התחרות עומדות לבחירה באינטרנט 70 מההמצאות הגדולות ופורצות הדרך אשר הומצאו ופותחו לאורך שנות קיומה של המדינה.

מתוכן יבחר הציבור הרחב את ההמצאות אשר משפיעות על כמות גדולה של אנשים בעולם, מעצבות את המציאות, הופכות את העולם לטוב יותר, ומהוות עבורנו מקור לגאווה לאומית.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר, "אני גאה לשתף את הציבור במגוון הרחב של ההמצאות, החידושים והטכנולוגיות שההון האנושי הייחודי של ישראל, הביא לעולם. לאורך שנות קיומה הגיעה ישראל להישגים ייחודיים ומצוינות יוצאת דופן גם בהשוואה למדינות גדולות, חזקות ומתקדמות.

ישראל אשר הכירה מאז היווסדה בחשיבות המחקר, הפיתוח והחדשנות לקיומה ושגשוגה של המדינה, ניצבת גם היום במקום הראשון בעולם בהשקעה בתחומים אלו, וההמצאות הישראליות אשר החלו עוד טרם הקמת המדינה הפכו עם השנים למעיין נובע ואת ישראל לחממה טכנולוגית לעולם כולו. עלינו להמשיך, לשמר ולהעצים את היתרון התחרותי שלנו ולהישאר שחקן מרכזי העומד בחוד החנית של עולם המתבסס יותר ויותר על יזמות וחדשנות.

אין ספק שהתכונות הישראליות, ובכללן חשיבה מקורית, נועזות, הסתגלות מהירה לתנאים משתנים ויכולת לעקוף מחסומים מלאכותיים מסייעים ויסייעו לנו להמשיך ולהביא לעולם את בשורת היזמות והחדשנות הישראלית גם בעתיד".

70 ההמצאות אשר יעמדו לבחירת הציבור על הרשת בתחרות "ההמצאות של ישראל", נבחרו מתוך רשימה ארוכה של המצאות אשר פותחו ונוצרו לאורך שנות קיומה של המדינה, והן ממגוון ענפים ותחומי תעשייה. המצאות כגון דוד השמש, הטפטפות, התפלת מים, הדפוס הדיגיטלי, הדיסק און קי, תוכנות המסרים המיידיים, הדלקן ועד הקופקסון, הסטנט, כיפת ברזל, טיל החץ ועוד רעיונות והמצאות רבות שהיוו ועדיין מהוות פריצת דרך של ממש והשראה לעולם כולו.

לצורך בחירת רשימת ההמצאות פורצות הדרך, הוקמה וועדת היגוי ברשות לחדשנות אשר הגדירה קריטריונים לבחירתה. רשימת ההמצאות הללו תופיע בספר "חדשנות ישראלית – מוצרים פורצי דרך אשר שינו את העולם" אשר ייצא לאור בקרוב ביוזמת משרד הכלכלה והתעשייה.

לתחרות "ההמצאות של ישראל" ניתן להצביע באתר משרד הכלכלה