השר חיים כץ
השר חיים כץצילום: Marc Israel Sellem פלאש 90

שר העבודה והרווחה חיים כץ קורא לכל אזרח ותיק ובודד, ובכלל זה לניצולי שואה, אשר אין להם עם מי לחגוג את חג הפסח, להגיע לאחת ממסגרות החג שמפעיל המשרד בנופשונים ובתי אבות ברחבי הארץ.

המשרד מממן לכל קשיש בודד (ערירי) שהות של עד יומיים במהלך החג הראשון ועד שלושה ימים במהלך החג השני, הכוללות אירוח מלא, לינה, ארוחות חג ופעילויות חברתיות.

בנוסף לכך, מערך ההתנדבות של משרד העבודה והרווחה מפעיל תוכנית בשם "כולנו מסובין", המחברת בין משפחות, קהילות, מוסדות וארגונים, המעוניינים לארח ולבין אזרחים ותיקים בודדים שמעוניינים להתארח בערב החג. במסגרת התכנית נערכו בשנה הקודמת 456 אירועי סדר ב-143 יישובים ברחבי הארץ.

כל מי שמעוניין להתארח במסגרת נופשונים וכן במסגרת "כולנו מסובין" או לארח אזרחים ותיקים בערב החג, מוזמן לחייג מכל מכשיר טלפון למוקד 118 שמפעיל משרד העבודה והרווחה 24 שעות ביממה כל ימות בשנה, או לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית.

השנה יקבלו לרגל החג כ-14,000 ניצולי שואה סל מזון לביתם בהשקעה של כ-1.5 מיליון ₪, זאת בנוסף למימון חלוקה יומית של כ-4,000 מנות חמות לניצולי שואה בהשקעה של 5 מיליון ₪ בשנה.

תקציב קמחא דפסחא יעמוד השנה על 18 מיליון ₪. לבקשת שר העבודה והרווחה כץ, האוצר יקצה 14 מיליון ₪ לטובת קמחא דפסחא, ומשרד העבודה והרווחה יוסיף עוד 4 מיליון ₪, ובסה"כ יחולקו לרגל חג הפסח סלי מזון בהיקף של 18 מיליון ₪.