בואו לטייל בחגאלירן אהרון

לקראת חג הפסח מזמין מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, את עם ישראל לבקר באתרי הרשות ולטייל בארץ.

גולדשטיין מספר על ההשקעות הרבות והחידושים הצפויים למטילים בעתיד הקרוב, "כל האתרים שלנו משתדרגים מוסיפים חוויות לקהל הרחב, אין לי ספק שתוך שנתיים שלוש האתרים שלנו יראו אחרת לחלוטין.

עושים חיזיון אור קולי חדש במצדה משהו עצום ענק יפהפה עם הקרנה על ההר עצמו וטכנולוגיה מיוחדת יפתח תוך שלושה-ארבעה חודשים. בהר גריזים אנחנו הולכים לפתוח, כנראה מיד אחרי פסח, חזיון אור קולי חדש עם סרט מדהים ויפה ומזמין את הקהל לבוא לראות ולעקוב.

גולדשטיין מדבר על החזון של שימוש בטכנולוגיה על מנת להנגיש את אתרי המורשת והטבע, "הטבע עם עם בני האדם והטכנולוגיה לשלב אותם ביחד על מנת שלאדם תהיה מוטיבציה לשמור על הטבע כי הטבע הולך ומצטמצם - מפה כבישים, שם בניינים, שדות, קווי חשמל, קווי רכבת הכל ביחד דוחק את המקום של הטבע. אנחנו חושבים שצריך להשאיר טבע גם לדורות הבאים ולכן אנחנו מנסים איך שהוא לרווח איך שהוא לשים גבולות כדי לשמור על זה.

על ההתלבטות של רבים מתושבי ישראל האם להישאר בחג בארץ או לצאת לנפוש בחו"ל אומר גולדשטיין, "הארץ שלנו יפה מאוד, מפגש של שלוש יבשות, היסטוריה מטורפת שאין באף מקום אחר בעולם, טבע מרשים מאוד".

לדבריו רבים עושים שיקולים כלכליים ולכן טסים לחו"ל, אך אילו ידעו על חניוני הלילה אולי היו משנים דעתם, "כל אחד שנוסע לחו"ל, לפני שהוא שוקל את עניין המחיר, שישאל את עצמו שתי שאלות: שאלה ראשונה האם באמת הייתי בזמן האחרון באתרים בארץ? מתי פעם אחרונה הייתי במצדה? כשהייתי בכיתה ד'? מתי הייתי בבניאס לגשר התלוי? אז לשאול את עצמי את השאלה של הכסף. ולשאול את עצמו 'אולי אני יכול לישון לילה אחד בחניון הלילה? שנה שעברה 460 אלף אנשים לנו בחניונים שלנו שהם ברמה מאוד גבוהה. פתאום המחיר יוצא לך זול. אתה גם נהנה מטבע ישראלי, גם קושר את הילדים למורשת ישראלית ולא כל דבר רואים בחו"ל".

"פתחנו מסלולים מונגשים למי שלא יכול להתנועע או לכבדי שמיעה כל המסלולים נמצאים באתר האינטרנט שלנו. הדבר השני, יש לנו שמונים תחנות מידע פזורות בכל רחבי הארץ עם מיקומים מדויקים באתר האינטרנט. אם אתם לא יודעים, מתלבטים, רוצים עצה טובה תגשו אל תחנות המידע שלנו תמצאו שם אנשים, חלקם מתנדבים, ויסבירו לכם בדיוק מה צריך לעשות", מזמין גולדשטיין.