דוד אמסלם
דוד אמסלםצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הילכוד) הגישו הצעת חוק לפיה עובדי מדינה לא יוכלו לבצע הקלטת סתר של עובד ציבור או נבחר ציבור, וכן של בני משפחותיהם.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי הקלטה בסתר של עובדי ציבור, נבחרי ציבור או בני משפחותיהם על ידי עובדי שירות המדינה היא עבירה משמעתית, שעונשה עשוי לכלול פיטורין משירות המדינה על פי חוק שירות המדינה ואף מתן פיצויים ללא הוכחת נזק גם לאחר סיום עבודת מקליט השיחה.

מציעי החוק מבקשים כי התיקון המוצע יחול על כלל עובדי המדינה, בהם נהגים, מאבטחים ויועצים, הבוחרים להקליט בסתר אדם אחר לכל צורך שהוא, שאינו לשם חשיפת שחיתות, תיעוד דבר עבירה פלילית או פגיעה בזכויות עובדים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "לנבחרי ציבור אין פרטיות. הם, ולעתים בני משפחותיהם, מלווים ביועצים, מאבטחים ונהגים. המעט שניתן לעשות הוא לדאוג שכאשר הם מבקשים לעצמם רגעים של פרטיות, הם יידעו שלא ניתן להקליט את שיחותיהם הפרטיות ולעשות בהן שימוש לרעה על מנת לפגוע בהם".

הצעת החוק באה על רקע התלונה שהוגשה על ידי אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה למשטרת ירושלים נגד נהג המשרד שעל פי החשד הקליט בסתר את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במהלך בילוי לילי עם חברים.