תישאר בת"א? שגרירות ארה"ב
תישאר בת"א? שגרירות ארה"בדוד מחפוד, חדשות 24

בארה"ב התכוונו להעביר את השגרירות בישראל לירושלים ב-14 במאי, התאריך בו ימלאו 70 שנה להקמת המדינה על פי לוח השנה הגרגוריאני.

אולם, הערב (שלישי) דווח בחדשות 2 כי סימן שאלה כבד מרחף מעל מימוש הכוונה, וזאת עקב בירוקרטיה תכנונית שצפויה להקשות על השלמת העבודות במועד.

בימים האחרונים הבהירו האמריקנים כי לצורך השלמת המהלך נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות שיושלמו עד למועד המעבר המבוקש.

האמריקנים מבקשים בין היתר לבנות חומה אטומה בגובה של למעלה משלושה מטרים שתקיף את מתחם השגרירות. עוד הם דורשים סלילת כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט לאורך השוליים המערביים של שכונת מורדות ארנונה.

אולם בבדיקה שנערכה במשרד החוץ התברר כי ההתאמות שמבקשים האמריקנים לבצע לא תואמות את תכנית המתאר המקומית של המבנה, שנועד עד היום לשמש כקונסוליה ולא כשגרירות.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל התכנון, הוא מתריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע. לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים - מעבר השגרירות במועד בסכנה.

"הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות, קרי 14.5.18", כתב רותם. "מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית".

כעת נדרש כינוס של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך הקרבה לחג הפסח עלולה להקשות על כך. למרות שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאוד רוצה להעביר את השגרירות לירושלים לפני יום העצמאות, הבירוקרטיה הישראלית היא שמפריעה לו להגשים את חלומו.