כחלון מקדם העברת השגרירות

שר האוצר משה כחלון (כולנו) הנחה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות בכדי לקדם בהקדם האפשרי מתן פטור מהיתר הנדרש לטובת העברת השגרירות לירושלים.

שר האוצר כחלון אמר בעת החתימה על הבקשה "אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי כשר האוצר והממונה על התכנון במדינת ישראל לקדם את העתק השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים בירתנו הנצחית.

"לצורך כך, הנחיתי את המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם על פי סעיף 266 ה' לחוק התכנון והבנייה מתן פטור מהיתר לטובת הקמת תשתיות חיוניות לפעילות השגרירות".

כחלון צייץ בטוויטר מסר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכתב באנגלית "הנשיא טראמפ, אני שמח להודיע לך שאנחנו מתקדמים עם ההכנות, ומוודאים ששום בירוקרטיה לא מאטה את תהליך העברת השגרירות האמריקנית לירושלים''.

הנחייתו של כחלון למועצה הארצית לתכנון ובנייה ניתנה בעקבות דיווח בחדשות 2 על קשיים בירוקרטיים שעלולים לעכב את העברת השגרירות האמריקנים לירושלים ב-14 במאי, התאריך בו ימלאו 70 שנה להקמת המדינה על פי לוח השנה הגרגוריאני.

בימים האחרונים הבהירו האמריקנים כי לצורך השלמת המהלך נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות שיושלמו עד למועד המעבר המבוקש.

האמריקנים מבקשים בין היתר לבנות חומה אטומה בגובה של למעלה משלושה מטרים שתקיף את מתחם השגרירות. עוד הם דורשים סלילת כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט לאורך השוליים המערביים של שכונת מורדות ארנונה.

אולם בבדיקה שנערכה במשרד החוץ התברר כי ההתאמות שמבקשים האמריקנים לבצע לא תואמות את תכנית המתאר המקומית של המבנה, שנועד עד היום לשמש כקונסוליה ולא כשגרירות.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל התכנון, הוא מתריע כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע. לדבריו, אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים - מעבר השגרירות במועד בסכנה.

"הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות, קרי 14.5.18", כתב רותם. "מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית".