הפרס מתחלק בין כל אסירי ציוןאלירן אהרון

בראיון לערוץ 7 מספר יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, על תחושותיו עם קבלת פרס ישראל

שרנסקי מספר כי כאשר נאמר לו שהשר מבקש לשוחח איתו סבר שמדובר בשיחה מקצועית על ענייני המשרדים והתכניות שביניהם. ברוח זו ביקש מאנשיו לעדכן אותו אודות התקדמות התכניות על מנת שיוכל לדווח לשר על הפרטים הרלוונטיים.

"התחלנו לדבר ופתאום הנושא אחר לגמרי, הוא מודיע לי על הזכייה בפרס ישראל. הרגשתי שאני מאבד קול, אמרתי שאני לא אוהב טקסים ומילים גבוהות, אבל אני מאבד את הקול אז עדיף שאומר עכשיו שזה מרגש מאוד, אבל אם אתה אומר שזה על קיבוץ גלויות אז בלי אביטל זה לא אפשרי. הוא אמר שזה נכון אבל אי אפשר לשנות את זה. הוא ביקש להעלות אותה על הקו. דיברנו שלושתנו".

"גם אני וגם אביטל אמרנו שלא היינו יכולים להזיז אבן קטנה ללא המאבק של הרבה אסירי ציון פעילי עליה ומאות אלפי יהודים מכל העולם. זה פרס לכל המאבק. אלו ההרגשות. זה יכול להחזיר אותנו למאבק של העם היהודי כולו מול האימפריה, מאבק שהסתיים בניצחון ענק כשהאימפריה כבר לא קיימת ומיליוני יהודים יצאו לחופש. לפני פסח חשוב להזכיר לעצמנו שאנחנו חיים בתוך הנס".

בדבריו שב שרנסקי והדגיש כי כשם שהפרס שייך לאביטל ולו הוא שייך לכל אסירי ציון שנכנסו לכלא הסובייטי לפניו ונתנו לו השראה ולאלה שהיו אחריו, כך גם למאות אלפי משתתפי המאבק שנמשך עשרות שנים.

שרנסקי מספר כי על דבר הזכייה בפרס שמעו שתי בנותיו מהתקשורת, "כי שנייה אחרי שסיימתי לדבר זה היה כבר בתקשורת, בטוויטרים. גם הן התרגשו, עד היום עברו כבר כמה ימים והשיחות נמשכות בכל שנה, חוץ מליל הסדר כאשר המשפחה שומעת סיפורים על המאבק ועכשיו זה כאילו חזרנו לסדר המשפחתי. הרבה ידידים שהיו שותפים למאבק מתקשרים. זה נותן לנו אפשרות לחזור לדברים הכי טהורים וחשובים שקרו בזמנינו".

ומה באשר לעתידו האישי? שרנסקי נשאל אם אופציית כהונת נשיא המדינה נמצאת על שולחנו כאפשרות והוא משיב: "אני מאוד מכבד את מעמד הנשיא, מכבד את מה שהנשיא שלנו עושה. זו אחריות גדולה וכבוד גדול. אני חושב שאני לא מתאים. זה לא בשבילי ולא בשביל מוסד הנשיאות, הרבה טקסים, הרבה נאומים, הרבה פגישות. אני מאחל לנשיא שלנו הרבה הצלחה במעשים שלו".